« Powrót do artykułu

Czy od maja sam e-mail wystarczy, by wysłać informację handlową?

Za kilka tygodni wejdzie w życie ustawa zapewniająca stosowanie RODO (czyli ustawa z 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady [UE] 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE [ogólne rozporządzenie o ochronie danych]; czeka na publikację w Dzienniku Ustaw).

Klawiatura komputera

żródło: ShutterStock

Główne pytanie dotyczy tego, czy w przypadku zamówionych informacji handlowych (np. news letterów) potrzebna jest taka sama zgoda jak przy RODO, czy wystarczającą formą będzie podanie adresu e-mail?

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (1)

  • Grzegorz(2019-10-27 19:53) Zgłoś naruszenie 00

    Czy wysłanie oferty handlowej poprzez portal ogłoszeniowy jest zabroniony? Np ktoś wystawił na wynajem mieszkanie i wysyłamy do tego użytkownika (bo nie znamy nazwiska ani maila) ofertę z propozycją pomalowania mieszkania. Albo ktoś wystawia na sprzedaż auto to wysyłamy maila z propozycją zrobienia zdjęć auta do ogłoszenia. Wysyłający wiadomość i odbierający są zarejestrowanymi użytkownikami danego portalu. Wiadomość jest wysyłana przez wewnętrzny komunikator portalu. Odbiorca chcąc dowiedzieć się więcej może wejść na stronę www, której adres jest podany w wiadomości. Czy takie wysyłanie wiadomości jest niezgodne z prawem?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!