« Powrót do artykułu

Nie każde naśladowanie produktu jest sprzeczne z przepisami

Gdy za pomocą technicznych środków reprodukcji kopiowana jest zewnętrzna postać gotowego produktu i może to wprowadzić w błąd klientów, mamy do czynienia z nieuczciwą konkurencją. Czy jednak każde naśladowanie produktu jest łamaniem przepisów?

prawo

żródło: ShutterStock

Wyjaśnijmy, że naśladownictwo pasożytnicze, zwane też niewolniczym, to wierne kopiowanie zewnętrznej postaci produktu uniemożliwiające przeciętnemu odbiorcy odróżnienie kopii od oryginału. Jest to czyn nieuczciwej konkurencji.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!