O sile marki często decyduje popularność jednego kluczowego produktu, który staje się jej symbolem. Ta prawidłowość zdecydowanie sprawdza się w przypadku takich firm, jak Apple, Coca-Cola, czy też Monster Beverage Corporation. Prezentujemy cztery produkty, które powoli stają się ikoną amerykańskiej gospodarki.
1
Miejsce 3. Monster
Marża 26,7%
Przychody: 1,9 mld USD
Udział w rynku: 37,2%
Napoje marki Monster posiadają 37,2% udziału w rynku napojów energetycznych. Ustępują jedynie swojemu największemu konkurentowi - Red Bullowi. Odpowiadają również za 92,3% przychodów firmy Monster Beverage Corporation.
Bloomberg / David Paul Morris
2
Miejsce 2. Marlboro
Marża 30%
Przychody: 19 mld USD
Udział w rynku: 42,6%
W USA papierosy Marlboro są sprzedawane przez koncern Altria Group, a na świecie dystrybucją zajmuje się Philip Morris International. Zgodnie z wyliczeniami firmy BrandZ, Marlboro to siódma najbardziej wartościowa marka na świecie.
Bloomberg / Chris Goodney
3
Miejsce 1. iPhone 5
Marża 40%
Przychody: 80,5 mld USD
Udział w rynku: 20,9%
iPhone, to zdecydowanie najbardziej dochodowy produkt w historii Apple. W zeszłym roku firma sprzedała ponad 125 milionów urządzeń. Ze 156,5 mld dolarów sprzedaży produktów Apple'a na świecie w 2012 r. aż 80,5 mld USD przypada właśnie na iPhone'a.
Bloomberg / Brent Lewin