Przedsiębiorca świadczący usługi przez internet ma obowiązek wykonania umowy najpóźniej w terminie 30 dni od dnia złożenia zamówienia. Przed wysłaniem towaru nie może żądać od klienta zapłaty. Musi też przyjąć zamówiony przez konsumenta towar, nawet gdy ten nie poda powodu jego zwrotu.
Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na świadczenie swoich usług za pomocą internetu. Szczególnie przed świętami dynamicznie wzrasta liczba dokonywanych zakupów i zawieranych transakcji w internecie. Przedsiębiorcy świadczący tego typu usługi muszą jednak pamiętać, że taki rodzaj działalności ma szczególny charakter i obowiązują tutaj zupełnie inne reguły niż w przypadku tradycyjnej sprzedaży w siedzibie przedsiębiorcy. Do umów tego typu należy stosować przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Ustawa ta nakłada na przedsiębiorców wiele dodatkowych obowiązków, które muszą spełnić, a które mają na celu szerszą ochronę praw konsumentów.
Zobacz pełną treść artykułu - Tygodnik Prawa Gospodarczego w eGP