Od 1 lipca Telefonia Dialog zaoferuje szybki internet klientom Telekomunikacji Polskiej (tzw. usługa BSA).

Dialog jest czwartym po Netii, GTS Energis i Tele2 operatorem oferującym szybki internet klientom indywidualnym Telekomunikacji Polskiej. Jego oferta nie jest jednak - w odróżnieniu od konkurentów - kalką pomysłów wdrożonych przez TP, czyli promocyjna cena przez okres od jednego do sześciu miesięcy, a potem wzrost ceny. W Dialogu klient przez cały czas obowiązywania kontraktu płaci tyle samo.
Internet od Dialogu w pierwszych miesiącach ma być dostępny w 22 z 49 stref numeracyjnych.
Z wyliczeń GP wynika, że oferowane przez Dialog ceny w przypadku kontraktów 12-miesięcznych są - za wyjątkiem łącza 2 Mb/s - najkorzystniejsze na rynku ofert bezpośrednio konkurujących z Neostradą tp. Przy dłuższych kontraktach Dialog traci tę przewagę na rzecz Netii i GTS Energis.
Wczoraj Netia oficjalnie zapowiedziała, że 9 lipca przedstawi odświeżoną ofertę dostępu do internetu.
- Takiej propozycji jeszcze na rynku nie było - twierdzi Jolanta Ciesielska, rzecznik Netii, odmawiając ujawnienia jakichkolwiek szczegółów.
Dialog w tym roku chce zdobyć 30 tys. klientów usługi BSA, a w sumie planuje mieć ok. 50 tys. klientów szybkiego internetu. Największy gracz na rynku - TP - chce zdobyć w tym roku 500 tys. klientów szybkich łączy internetowych i na koniec roku chce ich mieć ponad 2,2 mln. Netia planuje zdobycie 200 tys. klientów szybkiego internetu do grudnia 2007 r., a do 2009 roku chce ich mieć 1 mln. Z kolei Tele2 zapowiada, że będzie największym alternatywnym dostawcą szerokopasmowego internetu. W ocenie analityków w latach 2007-2009 liczba łączy szerokopasmowych wzrośnie o 3-3,5 mln i przekroczy 6 mln.
Tomasz Świderek
Średni roczny koszt używania internetu / DGP