Kraj UE może kazać firmom telekomunikacyjnym przechowywać dane klientów

19.07.2016, 16:30; Aktualizacja: 19.07.2016, 16:31
Zdaniem rzecznika informacje, które zgodnie z przepisami mogą być zatrzymywane, to „dane pozwalające na wskazanie i zlokalizowanie zarówno źródła, jak i adresata informacji, dane dotyczące daty, godziny i czasu trwania połączenia, a także dane pozwalające na określenie rodzaju połączenia i rodzaju wykorzystywanego sprzętu”.

Zdaniem rzecznika informacje, które zgodnie z przepisami mogą być zatrzymywane, to „dane pozwalające na wskazanie i zlokalizowanie zarówno źródła, jak i adresata informacji, dane dotyczące daty, godziny i czasu trwania połączenia, a także dane pozwalające na określenie rodzaju połączenia i rodzaju wykorzystywanego sprzętu”.źródło: ShutterStock

Państwa członkowskie mogą wymagać od firm telekomunikacyjnych, żeby przechowywały dane dotyczące połączeń telefonicznych, np. godzinę i czas trwania rozmowy, ale bez ujawniania jej treści – wynika z opinii rzecznika generalnego Trybunału Sprawiedliwości UE.

wróć do artykułu

Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:PAP
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane