Jeszcze trzy nowe kanały tematyczne uruchomi w tym roku Grupa ITI dla platformy satelitarnej n - dowiedziała się GP. Koncern może też otworzyć oddział na Ukrainie.

Do końca roku Grupa ITI uruchomi dwa lub trzy kolejne kanały tematyczne, które zasilą ofertę platformy n - powiedział GP Jan Wejchert, współwłaściciel Grupy ITI. Nie zalicza się jednak do nich kanał biznesowy, który ma ruszyć w trzecim kwartale, ani żadna z pięciu nowych propozycji ogłoszonych niedawno przez kierownictwo platformy.
- Pracujemy nad kilkoma projektami, ale nie zdecydowaliśmy, które wprowadzimy do oferty jako pierwsze - dodał.
Jakie mogą być nowe propozycje?
- Niewątpliwie ITI pokazało dotychczas, że będzie wchodzić w nisze, które dotychczas były niezagospodarowane - mówi Piotr Bieńko z domu mediowego MPG Media Planning Group.
Jak dowiedziała się GP, niewykluczone, że ITI otworzy także swój oddział na Ukrainie. Spółka ma już przedstawicielstwo w Moskwie.
- Czas myśleć o tamtym kierunku. Musimy najpierw dokładnie przeanalizować możliwości rozwoju. W pierwszej kolejności może nas interesować rynek telewizyjny i internetowy - powiedział GP Jan Wejchert.
Jeśli Grupa ITI wejdzie na ukraiński rynek, spotka się z dużą konkurencją. Istnieje tam prawie 40 kanałów telewizyjnych, z czego cztery to ogólnokrajowe, dziesięć ponadregionalnych.
- Rynkiem telewizyjnym rządzi trzech dużych nadawców, a dominuje kapitał rodzimy albo rosyjski. Zdecydowanie najwięcej do popisu jest na rynku internetowym, o którym można dziś powiedzieć, że to jeszcze ziemia niczyja - mówi Małgorzata Łokieć z domu mediowego Starcom.
Marek Dworak, prezes obecnego na Ukrainie Brokera FM, uważa, że ukraiński rynek ma ogromny potencjał i warto szukać na nim miejsca.
- Zagranicznych graczy wciąż może jednak odstraszać specyfika prowadzenia tam interesów, która często odbiega od cywilizowanych standardów - dodaje Marek Dworak.
SZERSZA PERSPEKTYWA - RYNEK
Grupa ITI chce więc iść w ślady Brokera FM, który ma na Ukrainie nadające we Lwowie Radio Man oraz Edipresse Polska, wydawcy prasy kolorowej (m.in. VIVA, Przekrój), który ma już na Ukrainie 11 tytułów. Własną spółkę w Kijowie utworzyła właśnie Agora, wydawca m.in. Gazety Wyborczej - ma ona zajmować się tam działalnością wydawniczą i internetową. Swój niszowy tytuł Farmer wydaje Przedsiębiorstwo Wydawnicze Rzeczpospolita i planuje wejść z kolejnym, a oddział posiada także polska agencja reklamowa S4.
MICHAŁ FURA
Rynek reklamy na Ukrainie / DGP