Agora, Eurozet, Bauer i Grupa ITI – przynajmniej te cztery firmy rozmawiają z Prokom Investments na temat przejęcia udziałów w jego Radiu PiN.

Według informacji GP, w kolejce po udziały w należącym do Prokomu radiu PiN ustawiły się największe spółki medialne polskiego rynku. O przejęciu rozmawiają Agora (właściciel Radia TOK FM), Wydawnictwo Bauer (od niedawna właściciel największego radia RMF FM), Eurozet (właściciel Radia Zet), a także Grupa ITI – właściciel Grupy TVN. W grę wchodzi przejęcie części udziałów stacji i podwyższenie kapitału razem z jej obecnym właścicielem. Wiesław Walendziak, wiceprezes Prokom Investments, przyznaje, że Prokom prowadzi poufne rozmowy z kilkoma partnerami. – Szukamy partnera, z którym będziemy mogli pracować nad rozwojem tego biznesu, bo nie zamierzamy pozbyć się stacji. Myślę, że do końca marca zapadnie decyzja – powiedział wczoraj GP Wiesław Walendziak. – To bardzo ciekawe radio, ale ITI nie będzie licytować ceny w nieskończoność, bo rozwój technologii powoduje, że koncesje naziemne dla radia szybko tracą na wartości – powiedziała nam osoba znająca kulisy rozmów. – Nie komentujemy spekulacji prasowych – stwierdziła z kolei wczoraj Urszula Strych, rzecznik prasowy Agory. Radio PiN trafiło do Prokomu w ubiegłym roku. Nowy właściciel zapłacił za rozgłośnię 4,5 mln zł. Stacja adresowana jest do atrakcyjnej grupy docelowej – osób z wyższym wykształceniem. W ubiegłym roku, według Expert Monitora, zwiększyła przychody reklamowe aż o 39,2 proc., do 13,3 mln zł, podczas gdy cały rynek radiowy wzrósł o 18,4 proc., do 1,4 mld zł. – Ta stacja wzmocniłaby każdego z potencjalnych kontrahentów. Na rynku zaczęła się walka o klienta biznesowego, a PiN świetnie się w tę strategie wpisuje – mówi Jarosław Teper, dyrektor ds. mediów w domu mediowym PRO Media House.

13,3 mln zł wyniosły w 2006 roku przychody reklamowe Radia PiN