CVC Capital Partners podtrzymuje, że chce w przyszłości wprowadzić Żabkę na giełdę, jednak obecnie nie podjął w tej kwestii żadnych decyzji - ani odnośnie do terminów, ani wyboru parkietu, poinformował partner CVC Krzysztof Krawczyk. Podkreślił, że CVC nie rozważało możliwości sprzedaży Żabki na rzecz państwa "w żadnym momencie".

"Giełda jako przyszłość dla Żabki nie jest tajemnicą, mówiliśmy o tym od początku tej inwestycji. To silna, duża na skalę europejską, z dużymi perspektywami na przyszłość spółka, która mogłaby kontynuować swój rozwój na giełdzie. Jednak to nie oznacza jeszcze, że mamy w tym zakresie jakieś bardziej sprecyzowane daty" - powiedział Krawczyk w rozmowie z Business Insider Polska podczas Światowego Szczytu Ekonomicznego w Davos.

"Każdy, kto śledzi rynki, wie, że w obecnej sytuacji wejście na parkiet jest nierealne. To trudny czas dla giełd w ogóle, dzieje się bardzo niewiele. Dlatego na ten moment żadne decyzje nie zapadły. Nie rozpatrywaliśmy jeszcze nawet, na której giełdzie Żabka powinna się znaleźć. Polska nie jest przecież jedynym możliwym kierunkiem" - dodał.

Zapytany o ewentualny wykup Żabki przez państwo, Krawczyk powiedział, że CVC nie rozważało takiej opcji "w żadnym momencie".

Podkreślił również, że obecnie spółka koncentruje się na dalszym dynamicznym rozwoju i "coraz śmielej i z sukcesem" wchodzi w nowe sektory biznesowe.

"Chcemy, by Żabka kontynuowała ekspansję w Polsce i utrzymała dotychczasowe tempo rozwoju, między innymi poprzez otwarcie kolejnych sklepów. Zależy nam również, by oprócz zwiększenia inwestycji w digital czy quick commerce spółka rozwinęła się w nowych obszarach, które będą stanowiły podwaliny dalszego wzrostu. Obecny rok, tak jak poprzedni, nie jest pozbawiony ryzyk makroekonomicznych i spółka musi wyjść im naprzeciw. Uważamy, że rozwój zielonej energii i redukcja śladu węglowego zmierzające do osiągnięcia przez spółkę neutralności klimatycznej pozwolą mitygować niektóre z tych ryzyk, o których rozmawiamy tu w Davos" - wskazał też partner CVC.

Firma Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience. Pod koniec grudnia 2022 r. otworzyła swoją 9000. placówkę.

(ISBnews)