Portugalski koncern Jeronimo Martins, właściciel działającej w Polsce sieci sklepów Biedronka, zanotował po dziewięciu miesiącach 2022 r. zysk na poziomie 419 mln euro, czyli o 29,3 proc. więcej w porównaniu do podobnego okresu w 2021 r.

W przekazanym w środę mediom oświadczeniu władze grupy poinformowały, że od stycznia do września 2022 r. ze sprzedaży towarów i usług w placówkach w Polsce, Portugalii oraz Kolumbii firma Jeronimo Martins zanotowała obroty na poziomie 18,3 mld euro, czyli o 21 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2021 r.

W komunikacie szef grupy Pedro Soares dos Santos wyjaśnił, że wpływ na działania handlowe firmy ma zarówno panująca na rynku inflacja, która nasiliła się wraz z wojną w Ukrainie, jak też kryzys energetyczny.

Według szacunków grupy w czasie dziewięciu miesięcy 2022 r. działająca w Polsce sieć Biedronka zanotowała o 19,7 proc. większą sprzedaż w porównaniu z tym samym okresem w minionym roku. Jej wartość sięgnęła 12,7 mld euro.

Z kolei w trzecim kwartale br. obroty sklepów działających pod szyldem Biedronka wyniosły 4,4 mld euro, co oznacza, że były one wyższe o 21,6 proc. wobec analogicznego okresu w 2021 r.

Grupa podała, że w okresie styczeń-wrzesień 2022 r. firma Jeronimo Martins oddała do użytku w Polsce 65 nowych sklepów Biedronka, a także wyremontowała 252 placówki handlowe. Uruchomiła też nowe centrum dystrybucyjne.

Z Lizbony Marcin Zatyka (PAP)