Apple znalazło się w 2022 r. na szczycie rankingu najcenniejszych marek świata. Jej wartość obecnie wynosi 947,1 mld dolarów – wynika z opracowanego przez firmę Kantar rankingu BrandZ, który został opublikowany w środę.
"Apple znajduje się na samym szczycie opracowywanego przez firmę Kantar rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ za rok 2022 i jest na najlepszej drodze, żeby stać się pierwszą marką, która osiągnie próg biliona dolarów" – podano w opublikowanej w środę informacji prasowej.
Wartość marki Apple została oszacowana przez Kantar na 947,1 mld dolarów; od ubiegłego roku wzrosła ona o 55 proc. W informacji wskazano, że drugie miejsce zajęła marka Google, której wartość zwiększyła się od 2021 r. o 79 proc. do poziomu 819,6 mld dolarów. Także dwa kolejne miejsca w rankingu zajmują amerykańscy giganci technologiczni: Amazon (blisko 705,7 mld dol., wzrost o 3 proc.) i Microsoft (611,5 mld dol., wzrost o 49 proc.).
W informacji Grupy Kantar wskazano, że w ubiegłym roku łączna wartość stu najcenniejszych marek świata wzrosła o 23 proc., osiągając poziom 8,7 bln dolarów.
"W roku 2022 swój ranking poprawiło 37 marek, a ponad trzy czwarte wartości całego rankingu wygenerowały firmy amerykańskie (...). Od poprzedniej edycji najszybciej rosły marki technologiczne i luksusowe – wzrost odpowiednio o 46 proc. i 45 proc. Marki z sektora bankowości i motoryzacji również osiągnęły imponujące wyniki – wzrost o 34 proc. dla motoryzacji, a o 30 proc. w przypadku bankowości. Sektory te wyprzedziły branżę odzieżową (do góry o 20 proc.) i kosmetyczną (17 proc.). Jedyną nową marką na miejscu pierwszym na poziomie kategorii była Wells Fargo, przesuwając się z drugiego miejsca w bankowości na sam szczyt i zastępując ICBC z Chin" – wskazano w informacji prasowej. (PAP)
autor: Marek Siudaj