InPost planuje wprowadzić przewidywaną w kontrakcie z Allegro podwyżkę cen usług z początkiem listopada i przewiduje, że będzie ona miała poziom dwucyfrowy, licząc w procentach, poinformował prezes InPostu Rafał Brzoska. Zapowiedział też, że w przypadku innych klientów nie przewiduje kolejnych (po kwietniowej i majowej) podwyżek cen.

"Umowa z Allegro została wynegocjowana 2 lata temu, jest 7-letnią umową, która zakłada od listopada 2022 r. indeksację cen co roku w tym samym czasie - czyli na początku listopada - w oparciu o dwa wskaźniki: wskaźnik CPI oraz wskaźnik wzrostu kosztu wynagrodzeń. Ta podwyżka nastąpi w listopadzie, zgodnie z formułą" - powiedział Brzoska podczas telekonferencji prasowej.

Podkreślił, że przez minione dwa lata - również w ramach tego 7-letniego kontraktu - Allegro unikało podwyżki, choć dotykały one innych klientów.

"Ten wakacyjny grace period się skończył. W listopadzie nastąpi dwucyfrowa - patrząc na obecne poziomy inflacji - podwyżka dla naszego głównego partnera" - dodał prezes.

InPost wprowadził podwyżki cen swoich usług dla pozostałych klientów o 8% w kwietniu i o 5% w maju.

"Na dzisiaj nie planujemy kolejnych podwyżek [dla innych klientów], przy obecnej cenie ropy naftowej. Natomiast gdybyśmy widzieli na rynku jakiś tragiczny scenariusz: ropa naftowa na poziomie 1800 USD za baryłkę - jak JP Morgan prognozuje - czy 190 USD za baryłkę, to rzeczywiście wtedy musielibyśmy się nad tym zastanowić. Natomiast odpowiedź na dzisiaj brzmi: nie planujemy żadnych dodatkowych podwyżek przy tej cenie ropy naftowej, która jest obecnie" - wskazał Brzoska.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

(ISBnews)