Reklama

To pierwsza taka publikacja na rynku

Przewodnik, który miał swoją premierę podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, to kompendium wiedzy na temat współpracy przedstawicieli biznesu i organizacji charytatywnych. To materiał uniwersalny, z którego mogą korzystać różne podmioty.

Przewodnik jest dostępny bezpłatnie w wersji polskiej i angielskiej. Aby go otrzymać wystarczy dokonać rejestracji na www.unicefdlabiznesu.pl.

„Tworząc przewodnik dla biznesu, zależało nam na tym, aby był on jak najbardziej uniwersalny. To materiał, z którego może skorzystać każda firma i każda organizacja charytatywna. Zawiera wskazówki jak powinna przebiegać efektywna współpraca biznesu i NGO i jaki schemat działania warto przyjąć, aby współpraca ta przyniosła korzyści dla obu stron. Współautorami poradnika są uczestnicy naszych warsztatów dla biznesu. Każdy wniósł swój komentarz, dzięki czemu powstała wyjątkowa, unikalna na rynku publikacja, którą udostępniamy bezpłatnie wszystkim zainteresowanym” – powiedziała Renata Bem, Zastępca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.

Reklama

Cenne wskazówki od praktyków

Przewodnik jest wspólnym dziełem 15 osób. Wśród nich znajdują się zarówno przedstawiciele UNICEF Polska, trenerzy biznesu – dr Joanna Heidtman i Piotr Piasecki, jak też eksperci ze znanych polskich i globalnych przedsiębiorstw, a także mniejszych, ale zaangażowanych społecznie firm: Credit Agricole Bank Polska, Digital Care Group, FEYENALLY, Glovo, Grupy LUX MED, Kaufland Polska, Legimi, PAGEN, PayU oraz x-kom. Wszyscy podzielili się swoimi doświadczeniami na temat współpracy z organizacjami społecznymi lub wrażeniami z warsztatów „UNICEF dla biznesu”.

„Przewodnik jest doskonałym narzędziem dla każdego, kto podejmuje współpracę na linii NGO – biznes. Został stworzony na bazie doświadczeń, jakimi podczas warsztatów podzielili się praktycy z kilkunastu firm. Zawiera narzędzia do budowania prawdziwego partnerstwa, modele współpracy pomiędzy biznesem i NGO oraz wskazówki dla obu stron. Nadrzędną rekomendacją jest otwartość i dopasowanie zakresu współpracy pomiędzy tymi dwoma światami, gdyż podjęcie takiej współpracy to proces twórczy, który wiąże się z poszukiwaniem synergii konkretnych podmiotów z ich całym bagażem zasobów, tożsamością i potrzebami” – powiedział Piotr Piasecki trener biznesu, prowadzący warsztaty.

Warsztaty UNICEF dla biznesu / Materiały prasowe

Trzy wartościowe rozdziały

Przewodnik został podzielony na trzy części. Pierwsza „Razem dla innych, razem dla siebie” zawiera odpowiedź na trzy pytania: Czy polski biznes jest wrażliwy społecznie?, Co biznes daje organizacjom społecznym?, Co NGO może dać biznesowi?

„Z naszych obserwacji i doświadczeń wynika, że wiele firm, które chcą wesprzeć organizacje takie jak nasza, już na wstępie ma liczne pytania o zasady takiej współpracy. Firmy w ramach działań CSR chcą angażować swoich pracowników, mieć realny udział w realizowanym projekcie, najlepiej tu, na miejscu. Jednym słowem, chcą mieć bezpośredni kontakt z beneficjentem końcowym. Wielu firmom wydaje się, że współpraca z nami tego nie gwarantuje. Nic bardziej mylnego. Realizujemy różne projekty i dlatego uważamy, że zawsze warto rozmawiać o wspólnych potrzebach, oczekiwaniach. Na pewno dzięki temu znajdziemy odpowiednią przestrzeń do współpracy, zaproponujemy najlepsze rozwiązanie i wypracujemy partnerską relację, która jest kluczowa przy prowadzeniu tego typu ważnych społecznie działań” – powiedział Paweł Barski Dyrektor Marketingu i Komunikacji, UNICEF Polska.

Kolejny rozdział zawiera narzędzia, jakie warto wykorzystać, aby przełamywać bariery. Wśród nich najlepszym rozwiązaniem są warsztaty, podczas których za pomocą różnych technik docieramy do wspólnego celu, który nam przyświeca, w ramach działalności pomocowej.

Trzeci rozdział przewodnika to wnioski i rekomendacje zarówno dla biznesu, jak i NGO oraz występujące między nimi modele współpracy.

Zawarte w przewodniku wątki i wskazówki będą pomocne m.in. dla zarządu, działów HR, marketingu, PR, CSR oraz pracowników firm, fundacji, stowarzyszeń i innych organizacji pomocowych.

Akcja UNCIEF dla biznesu:

Kampania UNICEF Polska jest unikalną inicjatywą w skali Polski i świata. Organizacja chce przedefiniować standardy współpracy sektora NGO i biznesu, podkreślając, że obie strony są beneficjentami takich działań. W warsztatach z UNICEF Polska udział wzięli przedstawiciele znanych polskich i globalnych przedsiębiorstw, a także mniejsze, ale zaangażowane społecznie firmy: Credit Agricole Bank Polska, Digital Care Group, FEYENALLY (najnowszy startup byłego prezesa PizzaPortal – Piotra Kruszyńskiego), Glovo, Grupy LUX MED, Kaufland Polska, Kubota, Legimi, PAGEN, PayU oraz x-kom. Celem spotkania było zdiagnozowanie istniejących i potencjalnych obszarów współpracy biznesu i organizacji charytatywnych oraz korzyści, jakie mogą z niej wynikać dla obu stron. Przez dwa dni uczestnicy pod okiem trenera biznesu szukali nowych rozwiązań, korzystając z technik kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów. Szczegółowe wnioski i wytyczne do współpracy pomiędzy firmami i organizacjami społecznymi zostaną zebrane i udostępnione w postaci przewodnika, którego premiera miała miejsce podczas tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Jednym z elementów kampanii UNICEF dla biznesu jest także cykl podcastów realizowanych z Voice House i Jarosławem Kuźniarem.

Więcej o UNICEF Polska:

UNICEF od 75 lat ratuje życie dzieci, broni ich praw i pomaga im wykorzystać potencjał, jaki posiadają. Nigdy się nie poddajemy! Pracujemy w najtrudniejszych miejscach na świecie, aby dotrzeć do najbardziej pokrzywdzonych dzieci. W ponad 190 krajach i terytoriach pracujemy #dlakazdegodziecka, aby budować lepszy świat dla wszystkich. Przed, w trakcie i po kryzysach humanitarnych jesteśmy na miejscu, niosąc ratującą życie pomoc i nadzieję dzieciom i ich rodzinom. Realizujemy nie tylko działania pomocowe, ale także edukacyjne. Wierzymy, że edukacja to jedna z najbardziej skutecznych form zmieniania świata. W Polsce pracujemy ze szkołami i samorządami, aby prawa dziecka były zawsze przestrzegane, a głos młodych ludzi słyszany i respektowany. Jesteśmy apolityczni i bezstronni, ale nigdy nie pozostajemy obojętni, gdy chodzi o obronę praw dzieci i zabezpieczenie ich życia i przyszłości. Więcej informacji na unicef.pl.