Jak wynika z danych firmy Experian, która monitoruje ruch w centrach, liczba wizyt klientów zmniejszyła się w tym roku o 6,25 procent. Spadek w porównaniu z poprzednim rokiem nastąpił w każdym miesiącu, a w najgorszym pod tym względem kwietniu, sięgnął 10 procent - czytamy w gazecie.
W zamian za to zyskuje handel w internecie i mniejsze sklepu poza galeriami, zwłaszcza dyskonty, odzieżowe i spożywcze. Do łask wracają też bazary i targowiska. Dla 30 procent klientów są głównym miejscem zakupu ubrań, a w przypadku kupowania warzyw i owoców, ich zwolenników jest jeszcze więcej.
Jednak sygnały płynące z rynku nie zniechęcają deweloperów. Według firmy doradczej DTZ, w pierwszym półroczu tego roku powstało 13 nowych centrów handlowych, a 3 zostały rozbudowane.
Komentarze (7)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarszeOczywiście, że zawsze, po dokonaniu zakupu w supermarkecie, nie tracę czasu - ODWRACAM SIĘ wówczas od sklepu w kierunku samochodu na parkingu, wsiadam i wiśta wio!
I tak do następnej, kolejnej owocnej wizyty.
Ostatnio w sklepie osiedlowym chciałem kupić 3 kefiry naturalne - były tylko 2 opakowania. A udziec z indyka, z bieżącej dostawy leżał tylko jeden. Dlaczego "jeden" - spytałem? Odpowiedż byla bardzo merytoryczna i szczera - bo tyle tylko zamówiliśmy, nie chcemy by u nas mięso leżało, bo zazwyczaj wszyscy kupuja te udźce w marketach, gdzie mają duży wybór.