Fornetti, największa sieć mini-piekarni i kawiarenek oraz trzecia największa sieć gastronomiczna, chce do 2015 roku mieć więcej lokalizacji w Polsce niż McDonald's, zapowiedział prezes Fornetti Piotr Panasiewicz. Na przełomie 2014 i 2015 roku może wejść na giełdę.

"W 2014 roku chcemy nadal otwierać kilka nowych lokalizacji miesięcznie. W ten sposób w 2015 roku przegonimy Da Grasso i dogonimy McDonald's, który jest dzisiaj największą pod względem liczby placówek siecią gastronomiczną w Polsce" - powiedział Panasiewicz, cytowany w komunikacie.

Obecnie w Polsce działa ponad 200 punktów partnerskich, franczyzowych i własnych pod marką Fornetti. Spółka zapowiada, że w 2014 roku będzie otwierać 4-5 lokali z gorącymi ciasteczkami miesięcznie, a w 2015 roku chce podwoić liczbę nowych otwarć.

"Spółka rozważa możliwość debiutu na rynku kapitałowym na przełomie 2014 i 2015 roku. Na razie nie są prowadzone rozmowy z żadnych inwestorem strategicznym" - czytamy w komunikacie.

Fornetti należy m.in. do inwestorów instytucjonalnych oraz do osób fizycznych, w tym do Piotra Panasiewicza - specjalisty do spraw restrukturyzacji, byłego dyrektora ds. inwestycji w amerykańskim funduszu Highlander Partners i obecnego prezesa zarządu spółki.

"Przychody ze sprzedaży Fornetti w porównaniu do danych z ubiegłego roku rosną nieprzerwanie od kilku miesięcy i w 2013 roku przekroczą 20 mln zł. Od początku 2013 roku spółka otworzyła 26 nowych lokalizacji. Według najnowszych badań rozpoznawalność marki Fornetti wynosi ponad 86%. To rekordowy wynik wśród spółek spożywczych i dowód na to, że restrukturyzacja prowadzona w spółce przynosi efekty" - wskazał Panasiewicz.

Dodał, że jeżeli spółka utrzyma założony w biznesplanie wzrost liczby placówek, w przyszłym roku uruchomi drugą zmianę produkcyjną w fabryce we Wrocławiu. W tej chwili zakład pracuje na 40% mocy produkcyjnych, więc od tej strony jest przygotowana do dynamicznego wzrostu sprzedaży.