T-Mobile chciałby zaoferować pakiet usług bankowych pod własną marką od 2014 r., jak wynika z nieoficjalnych informacji "Rzeczpospolitej".

"W ubiegłym tygodniu Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci T-Mobile, rozesłała zapytania ofertowe do wybranych banków z propozycją współpracy. Własną bankową markę operator chciałby uruchomić na początku przyszłego roku" - czytamy w "Rz".

Gazeta podkreśla, że operatorzy sieci telekomunikacyjnych nie są zupełnymi nowicjuszami na rynku finansowym. Już od kilku lat oferują swoim klientom - zazwyczaj we współpracy z bankami - różne produkty finansowe.

"Nasze plany biznesowe zakładają rozwijanie projektów partnerskich w różnych branżach, m.in. finansowej. Liczymy na bliską współpracę z wybranymi partnerami. Rozmawiamy o możliwej współpracy także z firmami finansowymi" - powiedziała "Rzeczpospolitej" rzecznik T-Mobile Małgorzata Rybak-Dowżyk.

Według informacji "Rz", T-Mobile chciałoby, aby partner opracował dla niego komplet usług bankowych.

"T-Mobile nie jest bankiem, więc zgodnie z przepisami prawa nie może samodzielnie świadczyć tego typu usług. Chce jednak, żeby nowe produkty były sprzedawane przez partnera pod marką sieci komórkowej" - czytamy dalej.

Jak zauważa "Rz", motorem dla działań T-Mobile może być konkurencyjny Orange, który planuje podobną ofertę.

Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), operator sieci T-Mobile, miała 15,92 mln klientów na koniec I kw. 2013 r. Spółka podawała wcześniej, że na 27 maja br. planuje zmianę nazwy na T-Mobile.