LPP planuje w tym roku zwiększenie sieci sklepów o 240 placówek i osiągnięcie powierzchni handlowej ok. 580 tys. m2, poinformowała spółka w raporcie kwartalnym.

W I kw. 2013 roku powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 19,6 tys. m kw. Na koniec I kw. 2013 roku grupa LPP dysponowała 1.104 sklepami o łącznej powierzchni 453 tys. m2.

Przychody ze sprzedaży wzrosło o ok. 14% r/r do 751 mln z w I kw. br.

"W okresie sprawozdawczym spółki GK LPP nie osiągnęły satysfakcjonującego poziomu sprzedaży. Miało to miejsce w przypadku każdej z marek, chociaż jednocześnie udało się zrealizować nieco wyższe procentowe marże brutto. Niemniej wyniki te nie były wystarczające dla wypracowania dobrych rezultatów w porównaniu z osiągniętymi w I kwartale roku 2012" – podała spółka.

"Ponieważ w pierwszym kwartale tradycyjnie występują dwa okresy: wyprzedaży w styczniu i w lutym oraz wprowadzania nowych kolekcji w części lutego i przede wszystkim w marcu, o wynikach kwartalnych decydują głównie zyski wypracowane w tym ostatnim miesiącu, podczas sprzedaży nowych wyrobów z pełną marżą. Niestety, pogoda w marcu była niekorzystna i w związku z tym sprzedaż nowych wyrobów była ograniczona, zaś jej prawidłowy poziom GK zanotowała dopiero w kwietniu" - czytamy także.

W I kw. w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 393,1 mln zł., zaś w placówkach Cropp Town w wysokości 124,7 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 93,2 mln zł., w sklepach Mohito 83,0 mln zł, zaś w salonach nowej marki Sinsay 2,1 mln zł.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych zmalały w I kw. 2013 roku o 1,0%, (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP ).

W I kw. zysk z działalności operacyjnej wyniósł 26 mln zł wobec 42 mln zł rok wcześniej.

Zysk netto wyniósł w I kw. 2013 r. 19,2 mln zł w porównaniu z zyskiem netto 34 mln zł rok wcześniej.

Spółka podała, że I kw. 2013 r. przewaga dodatnich różnic kursowych nad ujemnymi wyniosła 2,9 mln zł.

Spółka podała, że podstawowe czynniki, które będą miały wpływ na wyniki osiągnięte w najbliższym czasie, to: sytuacja gospodarcza w Polsce i w krajach, w których działają sklepy GK LPP S, poziom kursu złotego w stosunku do USD i EUR, ocena kolekcji wiosenno-letniej przez klientów, utrzymanie kosztów funkcjonowania na niskim poziomie, rozwój sieci sprzedaży marek Reserved i Cropp Town, House i Mohito oraz nowej marki - Sinsay.

"Łącznie w 2013 roku planowane jest zwiększenie sieci sklepów o 240 placówek i osiągnięcie powierzchni handlowej ok. 580 tys. m2" – podało LPP.

Koszty sprzedaży wzrosły w I kw. do 348,04 mln zł wobec 259,89 mln zł rok wcześniej, zaś koszty ogólne zwiększyły się do 38,25mln zł w I kw. wobec 30,49 mln zł rok wcześniej.