Grupa LEW SA uzyskała zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności w charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej. Decyzja KNF, podjęta jednomyślnie podczas posiedzenia 23 kwietnia 2013 r., oznacza, że Grupa może rozszerzyć swoją działalność i zaoferować dodatkowe usługi.

Dzięki licencji krajowej instytucji płatniczej, Grupa LEW SA będzie mogła działać na terenie całego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, czyli w krajach Unii Europejskiej oraz Islandii, Liechtensteiniu i Norwegii. Jej funkcjonowanie zarówno w Polsce, jak i zagranicą będzie podlegało nadzorowi KNF.

Grupa LEW SA to jeden z największych w Polsce operatorów sieci sprzedaży elektronicznej. Pod marką Dobry Punkt dostarcza Terminale płatnicze wraz z kompleksową ofertą usług: doładowaniami pre paid, płatnościami rachunków, płatnościami kartą, programami lojalnościowymi umożliwiającymi premiowanie zakupów konsumenckich punktami wymienianymi na nagrody lub bony.

Grupa zajmuje się również tradycyjną dystrybucją produktów pre paid, oferuje zestawy startowe i doładowania wszystkich operatorów sieci komórkowych w Polsce. Spółka zapewnia bezpłatny serwis i obsługę techniczną oraz wsparcie reklamowe.

Grupa LEW SA obsługuje ponad 10 tys. terminali

Jej przychody w 2012 r. wyniosły 295 mln zł i były wyższe o 9,4 proc. w porównaniu do 2011 r. Zysk EBITDA (zysk operacyjny bez uwzględnienia amortyzacji) zwiększył się w zeszłym roku o 5,8 proc., do 3,8 mln zł, a suma bilansowa o 8,6 proc., z 38,1 mln zł w 2011 r. do 41,4 mln zł w 2012 r.

- Przyznanie statusu Krajowej Instytucji Płatniczej umożliwi nam poszerzenie spektrum usług i wyznaczenie zupełnie nowych dróg rozwoju m.in. po przejściu odpowiedniej procedury możemy uzyskać członkostwo w Visie i MasterCard. Będziemy mogli oferować nowe narzędzia płatnicze wzbogacające naszą ofertę, umożliwiające np. wypłatę gotówki bezpośrednio z konta klienta w punkcie handlowym. Decyzja KNF pozwala nam też na wydawanie instrumentów płatniczych, m.in. kart płatniczych – mówi Andrzej Basiak, prezes i główny akcjonariusz spółki.

Do tej pory status krajowej instytucji płatniczej uzyskało w Polsce tylko kilka firm.

Głównymi odbiorcami produktów i usług Grupy LEW SA oferowanych pod marką Dobry Punkt – ELEKTRONICZNE ROZWIĄZANIA SPRZEDAŻOWE - są ogólnopolskie lub lokalne sieci sprzedaży detalicznej oraz hurtownie FMCG. Do najważniejszych partnerów detalicznych Grupy Lew należą m.in.: sieci EKO, PEPCO, Nasz Sklep, Piotr i Paweł, Stowarzyszenie RAZEM, Euro RTV AGD, Kiosk Polski, Rosa, Hitpol, Stowarzyszenie Kioskarzy Gdańskich, korporacje taksówkarzy na terenie całej Polski oraz kilkadziesiąt regionalnych punktów Społem i GS-ów. Firma LEW powstała w 1993 roku, a od 1996 roku tworzyła sieć salonów dla PTC – operatora sieci telefonii komórkowej ERA. W 2003 roku została dystrybutorem produktów pre-paid wszystkich Operatorów telefonii komórkowej. W 2006 r. wprowadziła markę Dobry Punkt.