Przeterminowana czekolada, spleśniała sałatka czy babka z zakalcem - to tylko niektóre artykuły spożywcze, które mogą zepsuć atmosferę świąt. Z myślą o osobach robiących wielkanocne zakupy rzecznik praw konsumenta przypomina o konieczności zwracania uwagi na jakość kupowanych towarów.

Na półkach sklepowych zdarzają się towary przeterminowane, dlatego zawsze należy sprawdzać datę przydatności do spożycia. Longina Kaczmarek, rzecznik praw konsumenta w Szczecinie, radzi, by żywność,która zepsuła się przed terminem, reklamować w sklepie. Aby reklamację uznano należy mieć dowód zakupu, dlatego zawsze musimy zachować paragon - przypomina Longina Kaczmarek.

Rzecznik praw konsumenta apeluje o sprawdzanie produktów sprzedawanych luzem. Ponad połowa takiej żywności jest nieprawidłowo oznakowana. Wyniki kontroli Inspekcji Handlowej, które Informacyjna Agencja Radiowa podała w ubiegłym tygodniu jako pierwsza, potwierdził wczoraj Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Klienci najczęściej byli wprowadzani w błąd, lub źle informowani, kupując niepakowane wędliny, jaja, ryby i pieczywo.

By nie dać się nabrać wystarczy uważanie czytać etykiety, które sprzedawca musi okazać na prośbę klienta.