Agora chce przyspieszyć transformację cyfrową swoich mediów i zakres cyfrowych treści udostępnianych odpłatnie, podała spółka w raporcie kwartalnym.

"Chcemy przyspieszyć transformację cyfrową mediów Agory. W 2012 r. zbudowaliśmy cyfrowe wersje większości publikowanych przez nas wydawnictw. (…) 'Gazeta Wyborcza' była pierwszym polskim dziennikiem dostępnym na platformach z systemem Microsoft Windows 8, a 'Wysokie Obcasy Extra' były pierwszym polskim magazynem w pełni dostosowanym do iPhone. Uruchomiliśmy także innowacyjną aplikację Sport.pl Live, która okazała się dużym sukcesem" - czytamy w raporcie.

Grupa podkreśliła, że chce zwiększyć zakres cyfrowych treści udostępnianych odpłatnie. Wzrost przychodów z ich sprzedaży oraz towarzyszących im reklam jest jednym z kluczowych zadań Agory na najbliższe lata.

"Aby zrealizować ten cel Grupa planuje wdrożenie niezbędnych rozwiązań technologicznych, które pozwolą lepiej zarządzać treściami cyfrowymi Grupy. Chcemy rozwijać główne biznesy i poszerzać ich pola działalności w pokrewnych obszarach" – czytamy dalej.

Ponadto planowane jest poszerzenie oferty wydawniczej Publio.pl oraz udostępnić użytkownikom aplikacje na czytniki i inne urządzenia mobilne z systemem operacyjnym iOS i Android.

Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej, "Metra" - największego polskiego dziennika bezpłatnego. Do grupy należą także radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS oraz operator kin Helios. W 2012 r. spółka wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 1138,59 mln zł.