To już siódmy ranking sklepów internetowych portalu Money.pl. Portal ocenił ponad 100 największych i najpopularniejszych wirtualnych sklepów, badając je pod względem 60 kryteriów. Tym razem Polacy, inaczej niż na początku badań, preferują nie tylko ceny (te najniższe), ale coraz większą uwagę zwracają na funkcjonalność stron, użyteczne aplikacje (np. porównywarki) i prostotę w dokonywaniu zakupów. Większość wirtualnych sprzedawców informuje też klienta od razu o wszystkich kosztach.

Jak piszą autorzy rankingu, wśród najlepiej ocenianych znajdują się m.in.: komputronik.pl (AGD), answear.com (moda),Travelplanet.pl (turystyka), militaria.pl, toys4boys.pl (sklep wielobranżowy), perfumeria.pl (zdrowie i uroda), gandalf.com (kultura i rozrywka).

- Coraz mocniejsza pozycja e-sklepów na polskim rynku jest niezaprzeczalna. Już 7 lat temu dostrzegliśmy ten potencjał i od tamtej pory co roku przygotowujemy ranking najlepszych sklepów internetowych. Co więcej, promując najlepszych nie tylko wskazujemy, komu warto zaufać, ale przede wszystkim promujemy najlepsze praktyki w branży e-commerce – mówi Tomasz Bonek, redaktor naczelny Money.pl.

W tym roku na bożonarodzeniowe prezenty, żywność oraz spotkania, polska rodzina wyda, wg Deloitte, średnio około 1 280 zł. Prawie jedna trzecia respondentów wyszuka interesujące ich towary w sieci, a 23 procent porównywa ceny w specjalnie do tego stworzonych serwisach internetowych – czytamy w najnowszym rankingu Money.pl.

Sklepy internetowe są sporą konkurencją dla tradycyjnych. W tym roku, według prognoz, w sieci (w e-sklepach i na aukcjach) wydamy nawet 21,5 mld złotych (prognoza SMB, Kelkoo, Forrester Research). To o 4 mld złotych więcej niż rok temu.