Lidl, Tesco i Biedronka to najpopularniejsze markety – wynika z październikowego rankingu popularności sieci handlowych wśród internautów. Analizę przeprowadza Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media. Przypomnijmy, że we wrześniu zwycięzcami były IKEA i Empik.
Sieci lokalne / Media

Jaka oferta wygrywa?

Pascal Brodnicki oraz Karol Okrasa, powiększenie oferty win o produkty z wyższej półki, kolejne sklepy, ale przede wszystkim ciepłe pieczywo – to przyczyny medialnego sukcesu Lidla w październiku.

Nas kolejnych miejscach znalazły się Tesco i Biedronka, a następnie IKEA i Empik. W pierwszej piętnastce znalazło się aż 8 sklepów specjalistycznych. W dyskusjach na temat Lidla produkty spożywcze są wymieniane niemal tak często, jak jego oferta przemysłowa. Z kolei sieci takie jak MediaMarkt czy Saturn często pojawiają się kontekście sprzedaży biletów na koncerty i inne wydarzenia kulturalne.

Media

Lidl atrakcyjny dzięki ciepłym bułeczkom w weekend i ofercie przemysłowej

Świeże pieczywo, a zwłaszcza jego dostępność w weekendy, to jedna z najczęściej wspominanych zalet sklepu. Sporym zainteresowaniem cieszyła się też nieco zaskakująca dla klientów Lidla informacja, że sieć wprowadzić zamierza wina znacznie droższe niż te, które zwykle są tam dostępne – wielu internautów wątpiło jednak w to, czy za wyższą ceną przyjdzie lepsza jakość. Na forach internetowych nieustannym zainteresowaniem cieszą się za to okresowo pojawiające się w Lidlu produkty przemysłowe – głównie ubranka dla dzieci, dziecięce buty – zwłaszcza na zimę, ale też bielizna dla dorosłych czy sprzęt do majsterkowania.

Najpopularniejsze sklepy spożywczo-przemysłowe / Media

Tesco i zakupy przez Internet

O Tesco i Biedronce pisano często w kontekście ich wejścia na rynek e-delikatesów. Opinie internautów na temat zakupów w Tesco z dowozem są w większości pozytywne. Jak zwracają uwagę forowicze, zakup przez Internet pozwala uniknąć pokusy zakupów impulsowych.

Najpopularniejsze sklepy w sieci / Media

Dwa tysiące sklepów Biedronki

Popularnym tematem dyskusji było otwarcie 2000. sklepu Biedronki. Zdjęcia tłumów oczekujących na otwarcie obiegły wszystkie media, wzbudzając skrajne opinie.



Lokalne sieci: MarcPol prowadzi dzięki sponsoringowi i zbiórce żywności

MarcPol odebrał pierwsze miejsce w zestawieniu sieci lokalnych olsztyńskiemu RASTowi. Tak jak we wrześniu RAST był często wspominany w kontekście problemów firmy, tak za październikowy internetowy sukces MarcPolu w znacznym stopniu odpowiadają kolarze, sponsorowani przez tę sieć. Innym powodem częstego wspominania MarcPolu jest jego zaangażowanie w zbiórkę żywności „Podziel się posiłkiem”.

Ranking sklepów specjalistycznych / Media

Medialna popularność RASTu to już w pewnym sensie pożegnanie – w miejscu sklepu pojawił się nowy market, Piotr i Paweł. Zamknięcie filii sklepu na terenie kampusu uniwersyteckiego wywołało niezadowolenie studentów, którzy wrócili do miasta po wakacjach. Na trzecim miejscu najczęściej wspominanych w internecie lokalnych sklepów znalazła się sieć Lewiatan.

Sklepy specjalistyczne – witamy Pepco

IKEA znowu zdominowała zestawienie marketów specjalistycznych, zaraz po niej uplasował się Empik. Trzecie miejsce należy do MediaMarkt. Poza IKEA w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych sklepów specjalistycznych znalazły się też inne sieci budowlane i z wyposażeniem wnętrz – Pepco, Castorama, Leroy Merlin i Praktiker. Uwagę zwraca wysoka lokata Pepco – sklep z domowymi i odzieżowymi drobiazgami w niskich cenach cieszy się wyraźną sympatią internautów.

Cash&carry – instrukcja obsługi

Poza najczęstszym pytaniem internautów, czyli „jak dostać się tam bez karty?”, pojawiają się też dyskusje wokół błędnie interpretowanego regulaminu Makro – na forach żyją niemal legendy na temat ograniczeń wzrostowych klientów tego sklepu, w podziale na płeć. Makro zajęło, mimo dyskusji o wymaganym wzroście klientów, ostatnie miejsce w zestawieniu. Pierwsza pozycja należy do Eurocash.