McDonald’s Corp., największa na świecie sieć restauracji szybkiej obsługi, podała, że sprzedaż w placówkach otwartych przynajmniej od 13 miesięcy na całym świecie praktycznie w lipcu nie zmieniła się z powodu gorszych wyników w USA.

Analitycy prognozowali wzrost obrotów na całym świecie o 2,3 proc. , na rodzimym amerykańskim rynku o 2,2 proc. Tymczasem dane koncernu z siedzibą w Oak Brook, stan Illinois, wskazują, że sprzedaż w Ameryce spadła o 0,1 proc. – relacjonuje raport światowego lidera fastfoodów agencja Bloomberg.

Spadek w USA jest najgorszym rezultatem McDonalds’a od stycznia 2010 roku. Amerykanie coraz powszechniej tną wydatki, a nastroje konsumentów lecą w dół. Firma próbuje przyciągnąć klientów w USA oferując dodatkowe menu z produktami w cenach od 1. dolara do 2. dolarów. Ale promocje i sprzedaż nie spełniły oczekiwań z powodu „ospałej” gospodarki w USA – stwierdza komunikat koncernu.

Notowania McDonald’s spadły dzisiaj rano w Nowym Jorku o 2,7 proc. do 89,65 dolarów za akcję. Do zamknięcia wtorkowej sesji walory spółki straciły w tym roku 11 proc. swej wartości.