UPC Polska miało 1 478 800 klientów na koniec I połowy roku, wynika z raportu właściciela spółki - Liberty Global.

Klienci UPC korzystali z 2 554 600 usług, w tym 638 700 telewizji analogowej, 688 900 telewizji cyfrowej, 809 600 internetu i 417 400 telefonii. Wzrost w liczbie sprzedanych usług netto w II kw. 2012 r. wyniósł 17 400 w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 r.

"Wzrost liczby klientów indywidualnych telewizji cyfrowej o 56 000 w porównaniu do poprzedniego półrocza oraz 26 200 w drugim kwartale w porównaniu do pierwszego kwartału potwierdza, że dla coraz liczniejszej grupy odbiorców istotna staje się przede wszystkim cyfrowa jakość, interaktywność oraz bogaty wybór treści. Dzięki temu po raz pierwszy w historii firmy liczba klientów telewizji cyfrowej przekroczyła liczbę abonentów pakietów analogowych" - czytamy w komunikacie.

Spółka podała, że zwiększenie liczby użytkowników internetu o 9 300 w II kwartale to efekt inwestycji w sieć i konkurencyjnej oferty o - według spółki - najlepszej na rynku relacji ceny do prędkości. "W drugim kwartale dynamiczny wzrost o 21 200 abonentów odnotowała także usługa telefoniczna, która swoją popularność zawdzięcza atrakcyjnym taryfom, w tym m.in. możliwości wykonywania połączeń na telefony komórkowe w ramach abonamentu.

Nieznaczny, sezonowy spadek liczby klientów o 14 100 w porównaniu do pierwszego kwartału wynika z odłączeń klientów usługi analogowej, a także przypadającym na czerwiec zakończeniem umów terminowych podpisywanych przez studentów" - czytamy dalej. Na koniec II kwartału z pakietów dwóch lub trzech usług korzystało prawie 50% abonentów. "W II kwartale UPC kontynuowało inwestycje w innowacje i unowocześnianie infrastruktury.

Obecnie 100% dwukierunkowej sieci UPC zmodernizowanej jest do standardu DOCSIS 3.0, dzięki czemu klienci mogą korzystać z najszybszego w Polsce Internetu o prędkości do 150 Mb/s, a w jego zasięgu jest ponad 2,5 miliona polskich gospodarstw domowych" - podano także.