Segment gier wideo w USA i Europie Zachodniej ma przed sobą okres dynamicznego rozwoju do roku 2015 osiągając wartość – odpowiednio – 15,7 mld dolarów i 10,2 mld euro – stwierdza raport firmy Futuresource Consulting.

W obu regionach dojdzie w tym okresie do stopniowego spadku wartości tradycyjnego rynku gier, co jednak zostanie zneutralizowane przez wzrost popularności gier dostępnych w Internecie oraz na urządzeniach mobilnych – relacjonuje raport portal advanced-television.com.

Rosnąca popularność gier online sprawi, że wydatki konsumentów na tradycyjne pakiety gier kupowane w sklepach już w 2012 roku spadną o 15 proc. w USA i o 12 proc. w Europie Zachodniej. W efekcie detaliczna wartość gier online podskoczy w 2015 roku do 6 mld dolarów w USA w 2015 roku wobec 3 mld dolarów w roku 2011. W przypadku Europy Zachodniej wartość ta wzrośnie do 3 mld euro wobec 1,5 mld euro zanotowanych w 2011 roku.

Do rozwoju mobilnego sektora gier wideo przyczyniło się upowszechnienie tabletów i smartfonów. Tradycyjny sektor gier kupowanych w sklepach może wesprzeć zapowiadane przez producentłów wprowadzenie do sprzedaży nowych konsol do gier, w tym Playstation 4 koncernu Sony, Xbox 720 koncernu Microsoft i Wii U z Nintendo.