To już nie przelewki – światowy gigant spożywczy firma Coca Cola wytacza ciężką artylerię przeciwko dużo mniejszej firmie na rynku napojów – spółce SodaStream, oferującej instalacje do domowego wytwarzania napojów z syropu i wody z kranu. Gigant zażądał usunięcia z kampanii reklamowej spółki opakowań po swoich produktach.

Chodzi o instalację artystyczną „The Cage Challenge“, obrazującej ilość plastikowych butelek i puszek zużytych w ciągu 5 lat przez przeciętną rodzinę.

Coca Cola oskarża o bezprawne użycie znaków towarowych

Na problem nadmiernej liczby odpadów zwraca uwagę podróżująca po świecie artystyczna instalacja SodaStream: druciana klatka, w której zamknięto puste opakowania po napojach gazowanych. Pojawienie się tej instalacji na lotnisku w RPA wywołało protest…. tamtejszego oddziału koncernu Coca-Cola, który domaga się od SodaStream usunięcia z klatki śmieci z jej logo oraz oskarża firmę o bezprawne użycie zastrzeżonych znaków towarowych w związku z prowadzoną akcją.

Zaatakowana firma pyta, czy Coca Cola obawiała się, że coraz bardziej świadomi ekologicznie konsumenci zrezygnują z zakupu butelkowanych oraz puszkowanych napojów i zaczną samodzielnie je przygotowywać przy pomocy SodaStream? Tymczasem, jak informuje firma, w Polsce, gdzie w coraz większej liczbie domów pojawiają się takie urządzenia, trend ten staje się zauważalny.

Czy to tylko problem ekologiczny?

Jak twierdzi SodaStream, problem ma swoje ekologiczne drugie dno. Z danych dostępnych na stronach Ministerstwa Ochrony Środowiska wynika, że rocznie Polacy opróżniają ok. 110 tys. ton plastikowych butelek. Jedna tona to ok. 25 tys. sztuk butelek. Oznacza to, że rocznie zużywamy ok. 2 miliardów 750 milionów butelek typu PET.

Ten wynik robi jeszcze większe wrażenie, jeżeli uświadomimy sobie, że tymi butelkami możemy opasać ziemię ponad 6 razy! Gdyby rodziny zrezygnowały z zakupu butelkowanych napojów gazowanych i zaczęły je przygotowywać samodzielnie w domu z wody wodociągowej (np. filtrowanej), mogłoby to w dużym stopniu ograniczyć ilość składowanych odpadów - twierdzi firma.

Tyle, że jak wieść niesie, Coca Cola nie zamierza zrezygnować z własnych opakowań na rzecz domowego wytwarzania Coca Coli...