W pierwszych trzech miesiącach 2012 r. Totalizator Sportowy, właściciel marki Lotto, osiągnął 929 mln zł ze sprzedaży swych produktów. To o 22,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. - poinformował w środę prezes TS Sławomir Dudziński.

"W pierwszym kwartale udało się nam przekroczyć własne plany. Wyniki sprzedaży były o 200 mln zł lepsze od tego, co zakładaliśmy. Zanotowaliśmy wykonanie ponad 31 proc. planu sprzedaży na cały 2012 rok" - podkreślił Dudziński. Dodał, że to drugi w historii TS tak dobry kwartalny wynik.

Dobry wynik dzięki kumulacjom

Przedstawiciele TS poinformowali, że za znaczny wzrost wyników sprzedażowych odpowiadają lutowo-marcowe kumulacje w Lotto oraz rekordowe zainteresowanie losami-zdrapkami. W przypadku zdrapek sprzedaż wyniosła niemal 79 mln zł.

Zdaniem TS, szczególnym zainteresowaniem klientów cieszyła się nowość - zdrapka Ekstra Pensja, która daje szansę na wygraną pieniężną w wysokości 100 tys. zł i okresowej "pensji" wynoszącej 3 tys. zł przez 32 miesiące.

Przedstawiciele TS poinformowali też, że lepsze wyniki przełożyły się na zwiększenie kwot odprowadzanych przez Totalizatora na fundusze celowe, w tym na finansowanie sportu i promocję kultury. W pierwszym kwartale br. było to 215 mln zł, czyli o ponad 20 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 r.

W 2012 pojawia się nowe gry

TS zapowiedział, że w 2012 r. chce wprowadzić do oferty nowe produkty. Chodzi m.in. o nową grę typu "win for life", w której zwycięzca otrzymywałby jednorazową wygraną oraz "pensję" wypłacaną przez pewien okres. Wojciech Szpil odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w TS powiedział, że na razie prowadzone są badania nowej gry i jest za wcześnie na informowanie o szczegółach.

"W tej chwili prowadzimy intensywne badania, aby zbudować ten produkt w takiej formie, aby rzeczywiście odpowiadał potrzebom Polaków" - powiedział Szpil.

Kolejna nowością w ofercie TS miałby być "bonus-niespodzianka" dla grających w grę Lotto. TS będzie też dokonywał zmian w sieci sprzedaży. Jeszcze w tym roku mają pojawić się terminale samoobsługowe. Ponadto produkty Lotto mają być sprzedawane w kasach sieci handlowych.

Na początku kwietnia TS informował, że w całym 2011 r. sprzedaż przekroczyła 3 mld zł, a zysk netto spółki wyniósł ponad 193 mln zł. Wpływy na fundusze celowe, w tym na polski sport i kulturę, przekroczyły 690 mln zł.