Cztery oferty wpłynęły w przetargu na modernizację 68 wagonów PKP Intercity, które w przyszłości mają jeździć na trasie Szczecin-Przemyśl. Spółka poinformowała w środę, że szacunkowa wartość zamówienia to 149 mln zł bez VAT.

Do przetargu stanęły cztery firmy i konsorcja: H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych; Newag; konsorcjum Tabor Szynowy Opole wraz z Skoda Polska oraz konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki. Teraz komisja przetargowa będzie sprawdzać oferty pod względem formalnym.

PKP Intercity chce, by modernizowane wagony zostały wyposażone m.in. w klimatyzację, instalację elektryczną 230V i gniazdka, tablice świetlne oraz zamknięty układ toalet. Mają też być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz do przewozu sprzętu sportowego. Po remoncie będą one mogły jeździć z prędkością do 160 km/godz.

Przewidywany czas realizacji całego zamówienia to pierwsze półrocze 2013 roku. Głównym kryterium wyboru wykonawcy będzie cena brutto. Pieniądze na inwestycję będą pochodzić m.in. z funduszy unijnych, kredytów bankowych oraz ze środków własnych przewoźnika.

Spółka ma 1,5 tys. dopuszczonych do ruchu wagonów, ale jeszcze przed Euro 2012 chce, by było ich ok. 1,7 tys.