Carrefour będzie rozwijał nowy pomysł wystroju sklepów, zastosowany w warszawskiej Arkadii.
Francuska sieć modernizuje obiekt na Targówku, aby przystosować go m.in. do ulokowania tam restauracji. – W planach jest też modernizacja Carrefoura Reduta – mówi Maria Cieślikowska z Carrefour Polska.
Na czym polegają zmiany? Produkty w Carrefour Arkadia zostały podzielone na sekcje zróżnicowane kolorystycznie: targ świeżości, multimedia, kultura, dom, uroda, dziecko, moda. Z szacunków francuskiej firmy wynika, że zmiana ta pozwoliła zwiększyć sprzedaż o ok. 15 proc. Przy okazji reorganizacji może zostać wydzielone miejsce dla gastronomii.
W Carrefour Arkadia zajął je McDonald’s. – Sprzedaż w pierwszych dniach funkcjonowania restauracji otwartej przed świętami osiągnęła zakładany poziom. Szczegółów na razie nie możemy podawać – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska. Przyznaje jednak, że zyski są podobne jak w food courtach, czyli lokalach sieci umieszczonych w alejkach galerii handlowych. Nie chce powiedzieć, czy firma będzie się decydowała na wejście do kolejnych hipermarketów.