TVP szykuje się do jesiennej kontrofensywy. Jej prezes Juliusz Braun zapowiada, że po wakacjach na antenie pojawią się cztery nowe seriale, w tym jeden komediowy zatytułowany „Informacje z drugiej ręki”, a także obyczajowy „Głęboka woda”

W sobotnie wieczory po godzinie 20.00 TVP 2 pokaże muzyczny show „The Voice of Poland. Najlepszy głos”. W ten sposób rzuci rękawicę Polsatowi i TVN, które pokazują w tym czasie lokomotywy swojej ramówki: „Must be the music” i „X Factor”. Oprócz tego TVP będzie kontynuowała takie seriale, jak „Ojciec Mateusz”, „Dr. House”, „Czas honoru” i „Rodzinka.pl”.

Zmiany w ramówce mają odwrócić negatywny trend spadku rynkowych udziałów „Jedynki”. W pierwszym półroczu tego roku przegrywa ona z TVN i Polsatem w najważniejszej dla reklamodawców grupie wiekowej 16 – 49 lat.

– Nakłada się na to trend wzrostowy udziału kanałów tematycznych kosztem największych stacji – przypomina Braun.

Przyznaje, że sytuacja na rynku reklamy nie jest najlepsza, TVP musiała zrewidować swoje prognozy co do wzrostu przychodów. – Początkowo zakładaliśmy wzrost, teraz musieliśmy zrewidować nasze prognozy i spodziewamy się minimalnego spadku – przyznaje Braun. Według niego przychody TVP na koniec roku zamkną się na poziomie ponad 1,5 mld zł, czyli zbliżonym do ubiegłorocznego, z czego z reklamy i sponsoringu wynosić będą powyżej 1,1 mld zł. Z abonamentu pochodzić będzie blisko 200 mln zł, przed rokiem było to 221,5 mln zł. – Utrzymanie tylko oddziałów regionalnych kosztuje ponad 300 mln zł – dodaje Juliusz Braun. Spółka spodziewa się, że wynik netto osiągnie wartość w okolicach zera. Ubiegły rok zakończyła zyskiem w wysokości 7 mln zł.

Szef TVP przyznał, że trwają pracę nad koncepcją kanałów tematycznych TVP Historia i TVP Dokument. Zapowiada też, że w połowie przyszłego roku sygnał TVP w ramach naziemnej telewizji cyfrowej będzie odbierany na 95 proc. terytorium Polski. Nadawca uruchomi TVP 1 w wersji HD przed rozpoczęciem Euro 2012.