Zagraniczne wycieczki, loty balonem, sztabki złota – to jedynie mgliste wspomnienie promocji z czasów hossy. Przyszły klient jest dziś zainteresowany jak największym upustem. Wykorzystują to deweloperzy, którzy już zaczęli licytację na letnie promocje.
Rokrocznie wakacje dla deweloperów to nie jest dobry czas na sprzedaż mieszkań. Głowy i, co gorsza, portfele klientów są zajęte planami urlopowymi.

Drzwi otwarte

Działy marketingu firm budowlanych robią, co mogą, by przyciągnąć do siebie choć garstkę chętnych. Niemalże tradycyjną, bo powtarzaną co roku, formą jest organizowanie dni otwartych. W ten sposób o przyciągnięcie uwagi walczą m.in. Dom Development, J.W. Construction czy Robyg. Na tę okazję firmy przygotowują specjalne rabaty. Robyg proponuje swoim klientom przeceny na mieszkania, jednak na razie tylko na najniższym piętrze, oraz... zabawy dla dzieci i lody.
Deweloper zamierza przez cały okres wakacji wprowadzać na rynek kolejne lokale z rabatem. J.W. Construction zorganizował ostatnio piknik w jednej ze swoich podstołecznych inwestycji. Były konkursy dla dzieci i porady przedstawicieli inwestora. Firma nie wyklucza kolejnych akcji. Aktywny jest także Budimex, który z tygodnia na tydzień kusi klientów promocjami podczas dni otwartych. W lecie firma zdecydowała się także obniżyć ceny w pięciu swoich inwestycjach.
Na gratisy postawiła z kolei Pro Urba, która do największych mieszkań (trzy-, cztero- i pięciopokojowych) oferuje darmową klimatyzację lub rabat na wykończenie pod klucz.
Ciekawą opcją jest też marketing referencyjny. Jeśli przekonamy swoich znajomych do zakupu mieszkania w 19. Dzielnicy, deweloper obniży koszt wykonania mieszkania pod klucz o 1/4.
Obniżki cen to sposób na chętnych nie tylko na mieszkania, ale także na domy.

Garaż w cenie

Ostatnio jeden z deweloperów płacił za klientów podatek VAT od zakupionej nieruchomości. Nie brakuje także standardowych zabiegów, z którymi mamy do czynienia niemal przez cały rok. Deweloperzy oferują wiele gratisów. Dostaniemy więc komórkę lokatorską czy balkon gratis. Jeszcze niedawno próżno było szukać darmowych miejsc parkingowych. Było na nie tak duże zapotrzebowanie, że sprzedawały się niezależnie od promocji. Dziś chęć cięcia kosztów przez kupujących jest tak duża, że deweloperzy dorzucają miejsca garażowe za darmo. Taką promocję oferuje właśnie Dolcan, który na Osiedlu Tęczowym do niektórych mieszkań dodaje garaż gratis. Promocje na garaże oferuje także Victoria Dom. Firma stara się także zachęcić klientów rabatami na ogródki.

Trzeba zainteresować

– Oferowane bonusy nie wpływają bezpośrednio na sprzedaż. Chodzi bardziej o to, żeby zwiększyć samo zainteresowanie inwestycją. Wiadomo, że klient nie podejmie decyzji o zakupie w ciągu jednego dnia czy też od razu zdecyduje się na słabsze lokum za niższą cenę – mówi przedstawiciel jednej z firm deweloperskich.
Jeśli spojrzy się z boku na oferty deweloperów, są one tak skonstruowane, że przekonują jedynie już przekonanych. Kolorowe reklamy i setki złotych bijące z folderów mają raczej przyciągnąć naszą uwagę i zachęcić do powrotu do inwestycji. Na koniec zaś do kupna droższego produktu. Z drugiej jednak strony na rynku nie brakuje okazji, dzięki którym możemy zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Przy tym samo przeprowadzenie transakcji także wymaga czasu. Musimy więc być przygotowani, że trzeba będzie przesunąć część urlopu na jesień, by dopiąć wszystkie formalności związane z zakupem.