Airbus planuje poprawę działania największej wersji swego najnowszego samolotu A350 zwiększając ciąg silników wytwarzanych przez Rolls-Royce’a – pisze agencja Bloomberg.

Jak twierdzi przedstawiciel linii lotniczych Emirates Airline, jednego z klientów Airbusa, chodzi o to, aby samolot mógł wznieść się przy starcie z większym ciężarem. Tego rodzaju usprawnienie pozwoliłoby dwusilnikowej maszynie A350-1000 na konkurowanie z samolotem Boeinga, 777-300ER przewidzianym na długie dystanse. Ale Tim Clark, prezydent arabskiego przewoźnika uważa, iż takie udoskonalenia wymagają zmian projektu silnika Rolls-Royce’a.

Emirates Airline złożyły zamówienia na 70 samolotów A350, w tym na 20 maszyn w największej wersji A350-1000. Rzecznik Airbusa w Singapurze, gdzie znajduje się obecnie wielu światowych przewoźników z powodu dorocznego zgromadzenia IATA, powiedział, że wszelkie nowe plany europejskiego producenta zostaną zaprezentowane podczas salonu lotniczego w Paryżu w połowie czerwca.

W przypadku wspomnianej modernizacji A350-1000 przy starcie mógłby zabierać większą ilość paliwa, co pozwoliłoby na wydłużenie zasięgu samolotu lub transportować większą liczbę pasażerów. Według projektu samolot ten może przewozić 350 pasażerów na dystans 8 tys. mil morskich. Pierwsze dostawy maszyny zaplanowano na rok 2015.

W wersji A350-900, która ma się pojawić dwa lata wcześniej, samolot może latać o 100 mil dalej mając na pokładzie 314 osób. Airbus przygotowuje także mniejszy wariant samolotu, A350-800.

Airbus na trzy modele samolotu A350 otrzymał do końca kwietnia zamówienia na 574 maszyny. Najlepszym klientem są linie Qatar Airways, które zaplanowały kupno 80. takich samolotów.