Twitter znacząco zwiększył w ostatnich sześciu miesiącach swoją popularność. Ale firma ma problemy z zarabianiem pieniędzy na napływie nowych użytkowników.
Zarówno liczba użytkowników, jak i ich wpisów, które nie mogą liczyć więcej niż 140 znaków, rosną szybko za sprawą takich spektakularnych wydarzeń, jak niedawne zabicie przez Amerykanów światowego terrorysty numer 1 Osamy bin Ladena, finał Ligi Mistrzów oraz ogólne zainteresowanie celebrytami, takimi jak gwiazda muzyki pop Justin Bieber.

Miliony na Twitterze

Z sondażu przeprowadzonego przez Pew Research Center wynika, że odsetek amerykańskich internautów w wieku od 25 do 44 lat korzystających z serwisu Twitter między listopadem 2010 roku a majem roku 2011 znacznie się zwiększył. Średnio 13 procent dorosłych amerykańskich internautów korzysta obecnie z tej strony, wobec ośmiu procent sześć miesięcy temu, wynika z danych Pew.
Pew analizuje własne dane o zachowaniach internautów, ale wzrost zainteresowania Twitterem potwierdza również firma badawcza ComScore. Z jej analiz wynika, że liczba wyłącznych użytkowników Twittera wzrosła w skali globalnej do kwietnia o 47 proc., do 123 milionów ludzi.

Nie wymaga rejestracji

Analitycy uważają, że od czasu powstania Twittera w roku 2006 zapisało się do niego 300 milionów ludzi. Firma potwierdza jedynie, że ma ponad 200 milionów zarejestrowanych kont.
Twitter rozwija się dzięki polityce, popkulturze, sportowi oraz rozrywce – powiedział Aaron Smith, analityk w Pew. – To narzędzie, które stawia bardzo niskie bariery wejścia. Łatwo korzystać z niego za pomocą urządzenia mobilnego, nie wymaga rejestracji, jeżeli chcesz włączyć się do ruchu – dodaje.

Pod presją inwestorów

Twitter oferuje nowe produkty, takie jak możliwość dzielenia się zdjęciami, która ma zostać udostępniona jeszcze w tym tygodniu. Firma znajduje się jednak wciąż pod presją ze strony inwestorów, by dzięki nowym użytkownikom zwiększyć przychody.
Do niedawna na stronie ukazywało się niewiele reklam. Wykorzystywanie telefonów komórkowych jest jednym z największych źródeł wzrostu Twittera, twierdzi osoba zbliżona do firmy, według której wykorzystywanie serwisu poprzez komputery osobiste utrzymuje się na stałym poziomie.
Pew twierdzi, że połowa z amerykańskich użytkowników Twittera korzysta z serwisu poprzez urządzenia mobilne.
Rośnie również liczba informacji zamieszczanych na stronie. Co sześć dni przybywa około miliarda wpisów.
W ubiegłym tygodniu, podczas finału Ligi Mistrzów pomiędzy Manchesterem United i Barceloną Twitter zanotował swój drugi co do wielkości wynik w historii: 6,3 tysiąca wpisów na sekundę. To ponad dwa razy więcej niż podczas zeszłorocznego finału mistrzostw świata, ale mniej niż przy okazji obchodów Nowego Roku w Japonii, kiedy było ich ponad 7 tysięcy.