Włoski dom mody Prada zamierza podczas debiutu na giełdzie w Hongkongu pozyskać kwotę 2,6 mld dolarów, dzięki czemu będzie to największa pierwotna oferta publiczna, IPO, producenta artykułów konsumpcyjnych na tym azjatyckim parkiecie – pisze agencja Bloomberg.

Spółka z Mediolanu wyceniła swoje akcje w granicach 36,50 hongkońskich dolarów (4,69 USD) i 48 hongkońskich dolarów, w związku z czym może oczekiwać od inwestorów 2-2,6 mld dolarów. Oferta Prady będzie dwukrotnie większa od Belle International Holdings, największego w Chinach producenta damskiego obuwia. Aby wykorzystać rosnący popyt na dobra luksusowe w Chinach do Hongkongu wybierają się takie firmy, jak producent toreb Coach i walizek Samsonite.

W zeszłym tygodniu Prada podała, ze spodziewa się za pierwsze półrocze 46-proc. W obecnym roku finansowym firma zamierza otworzyc 80 nowych sklepów, w ty m 25 placówek handlowych w regionie Azji i Pacyfiku.

W zeszłym roku zyski Prady zwiększyły się przeszło dwukrotnie do kwoty 250,8 mln euro, głownie dzięki ekspansji w Azji-Pacyfiku, gdzie sprzedaż podskoczyła o 63 proc. Przychody wzrosły o jedna trzecią do 2,05 mld euro. Włoski bank Intesa Sanpaolo, jeden z organizatorów emisji Prady w Hongkongu, ocenia, że w tym roku zysk netto włoskiej grupy wyniesie 381 mln euro, a w 2012 roku dojdzie do 503 mln euro.

Włoski dom mody działa od 1913 roku w Mediolanie. Na początku swej działalności zajmował się jedynie wyrobem luksusowych skórzanych toreb. Markę na świecie rozsławiła wnuczka założyciela Miuccia Prada, która odziedziczyła firmę w 1978 roku. To ona zadecydowała o rozszerzeniu działalności firmy o linię ubrań haute couture, a potem prêt-à-porter. przez Mario Prada. Do grupy Prada, która wykupiła ostatnio kilka innych znanych marek w świecie mody należą m.in. Giorgio Armani i Jil Sander.

Prada planowała wejście na giełdę w 2008 roku, ale wycofała się z pomysłu ze względu na niekorzystne warunki rynkowe.