Reklama internetowa przyciąga więcej uwagi odbiorców niż reklamy emitowane w telewizji – wynika z badań dwóch amerykańskich firm zajmujących się reklamami i rynkiem medialnym.

YuMe, spółka wyspecjalizowana w technologii reklam wideo i IPG Media Lab stwierdziły, że istnieją znaczne różnice między postrzeganiem reklam w Internecie i telewizji – podaje serwis advanced-television.com. Na podstawie monitoringu biometrycznego i algorytmu ruchu twarzy, śledzenia sekunda po sekundzie przyswajania treści, stanów ekscytacji i stresu organizatorzy badania doszli do wniosku, że reklama internetowa skupia na sobie więcej uwagi odbiorców oraz wywołuje u nich większy odzew.

Zainteresowanie widzów telewizyjnych spada trzykrotnie szybciej, treść reklam internetowych przyciąga o 8,5 proc, więcej uwagi niż treść reklam telewizyjnych, a ponadto odbiorcy reklam internetowych są co najmniej o 18 proc. bardziej skoncentrowani niż widzowie telewizyjni.

Ostatecznie badania potwierdziły, że reklamy internetowe generują o 20 proc. więcej wrażeń/ bodźców reklamowych. Ciekawe, że widzowie telewizyjni ignorują aż 63 proc. przekazu reklamowego. I nic dziwnego, bo atakowani są przez reklamy w dwukrotnie większej ilości niż internauci.