PTC od 5 czerwca zmieni markę Era na T-Mobile. Koszty rebrandingu wyniosą ok. 100 mln zł. Zysk netto spółki powinien być na poziomie ubiegłorocznym, a przychody mogą spaść o 0-2 proc. - powiedział na czwartkowej konferencji Miroslav Rakowski, prezes PTC.

"Piątego czerwca wprowadzamy na rynek polski światowy brand T-Mobile. Nazwa firmy się nie zmienia i zostaje PTC" - powiedział Rakowski.

"Zysk powinien zostać na poziomie zeszłego roku, nawet wydając pieniądze na rebranding. To samo dotyczy przychodów, to będzie między 0 a 2 proc. w dół" - dodał.

Pytany o koszty rebrandingu odpowiedział: "jest to zbliżone do kwoty 100 mln zł, ale nie mogę powiedzieć czy od góry czy od dołu".

Rakowski powiedział, że rebranding 330 głównych salonów Ery zostanie zakończony do 5 czerwca, natomiast pozostałe punkty zostaną przebrandowione w ciągu sześciu tygodni. Sieć sprzedaży PTC liczy łącznie nieco ponad 1.000 punktów.

PTC zaczęła oferować usługi telefonii mobilnej w Polsce pod marką Era GSM 15 lat temu - w 1996 roku - po tym jak w grudniu 1995 roku powstała spółka Polska Telefonia Cyfrowa, której współudziałowcem był Deutsche Telekom.

Na początku 2011 roku Deutsche Telekom formalnie stał się właścicielem 100 proc. akcji PTC, po tym jak w grudniu 2010 roku zakończył się wieloletni spór wcześniejszych udziałowców o prawa do udziałów w PTC.

Przychody PTC w 2010 roku wzrosły o 4,7 proc. do 1,839 mld euro z 1,757 mld euro, skorygowana EBITDA wzrosła 12,2 proc. do 691 mln euro z 616 mln euro, a marża EBITDA w 2010 roku wzrosła o 2,5 pkt proc. do 37,6 proc. Na koniec grudnia 2010 roku PTC miała 13,259 mln klientów.

W I kw. 2011 roku przychody PTC spadły do 440 mln euro z 441 mln euro przed rokiem, EBITDA spadła do 144 mln euro z 169 mln euro, a marża EBITDA spadła o 5,6 pkt proc. do 32,7 proc. Na koniec marca PTC miała 13,175 mln klientów.