Wyjazdy motywacyjne wracają do łask. Przybywa zapytań ofertowych, a firmy odważniej planują budżety. Tak wynika z raportu międzynarodowego stowarzyszenia SITE zrzeszającego organizatorów firmowej turystyki. Firmy podczas wyjazdów integracyjnych wybierają najchętniej tradycyjne rozrywki: wycieczki, zwiedzanie muzeów, atrakcje sportowe, odwiedziny w spa, grę w golfa. Jednocześnie od organizatorów oczekują zaskoczenia, wyjątkowych doświadczeń i indywidualnego podejścia.
– Jak zwiedzanie miasta, to w formie gry miejskiej. Jak wizyta w muzeum, to połączona z turniejem wiedzy – podkreśla Monika Ablewicz z Margot Travel.
Nowym trendem w firmowej turystyce jest włączanie do programów wyjazdów działań społecznej odpowiedzialności (CSR).
– Być może chodzi o zmianę wizerunku wyjazdów integracyjnych jako zbędnego luksusu w trudnych czasach – komentuje Tomasz Szucki z agencji Almi Solutions.