PKO Bank Polski chce odwrócić negatywny trend spadku liczby prowadzonych rachunków i liczy, że nowa oferta kont pozwoli zahamować, a w dalszej perspektywie - odwrócić ten proces, poinformował prezes Zbigniew Jagiełło.

„Nasz bank systematycznie traci klientów. To jest proces, który chcemy odwrócić. Takie założenia znalazły się w naszej strategii na lata 2010-2012" - powiedział Jagiełło podczas czwartkowej konferencji.

Dodał, że nowe rachunki wprowadzane są do oferty w 12 lat po premierze Superkonta i są odpowiedzią na zmianę oferty w konkurencyjnych bankach.

W pierwszej odsłonie nowej oferty, od 14 marca wprowadzonych zostanie pięć nowych rachunków: PKO Konto Pierwsze (dla klientów w wieku 13-18 lat), PKO Konto dla Młodych (dla studentów oraz absolwentów, którzy nie ukończyli 30 lat), PKO Konto za Zero (brak opłat za prowadzenie rachunku, przy systematycznych miesięcznych wpływach min. 2 tys. zł). Z kolei posiadacze Superkonta Oszczędnego mają możliwość m.in. bezpłatnego korzystania ze wszystkich bankomatów na terenie całej Polski.

Nowością w ofercie banku jest PKO Konto Pogodne

Nowością w ofercie banku jest PKO Konto Pogodne – dla osób powyżej 60-go roku życia, a w ramach niego bezpłatny assistance medyczny i domowy oraz program rabatowy w największej sieci aptek Dbam o Zdrowie. W kolejnym etapie, od 15 maja 2011 r. bank wprowadzi trzy nowe rachunki, w tym dla klientów bankowości prywatnej. Jak poinformowali przedstawiciele banku, z nowej oferty mogą skorzystać obecni klienci PKO BP, a przeniesienia rachunku można dokonać wyłącznie w placówkach banku (z wyłączeniem agencji).

Liczba rachunków prowadzonych przez bank wyniosła 6. 150 tys. na koniec 2010 r. wobec 6.212 tys. rok wcześniej (spadek o 1% r/r). W I kw. 2010 r. liczba rachunków wynosiła 6184 tys., w II kw. 6.173 tys., zaś w III kw. 6.155 tys. sztuk. Liczba rachunków bieżących spadła w skali roku o 1,4% do 5.495 tys. na koniec 2010 r. W I kw. wynosiła ona 5.543 tys., w II kw. 5.531 tys., a w III kw. 5.509 tys. sztuk. (ISB) amo/tom