Agora zwiększyła w czwartym kwartale swoje zyski, ale dzięki przejęciu w zeszłym roku sieci kin, co miało zneutralizować spadające wpływy ze sprzedaży “Gazety Wyborczej”, flagowego dziennika największej w Polsce grupy medialnej.

Zysk netto wzrósł do 18 mln zł wobec 14,9 mln zł przed rokiem. Jednak i ten wynik był gorszy od szacunków sześciu analityków ankietówanych przez agencję Bloomberg. Prognozowali oni kwotę 19,6 mln zł.

W sierpniu zeszłego roku Agora sfinalizowała zakup spółki Helios, operatora trzeciej w kraju sieci kin za 26,2 mln euro. Sprzedaż “Gazety Wyborczej” i wpływy z reklam spadają od 2008 roku, gdyż ogłoszeniodawcy przenieśli się w dużym stopniu do Internetu.

Na Helios przypada 14 proc. przychodów grupy, które w czwartym kwartale wyniosły 340,7 mln zł w porównaniu z kwotą 291,1 mln zł przed rokiem. Udział „Wyborczej” w przychodach Agrory (sprzedaż gazety i wpływy z reklam) spadł z 44 proc. do 34 proc.

Agora ocenia, że polski rynek reklamowy wzrośnie w tym roku o 6-7 proc. wobec 4,5-proc. wzrostu w 2010 roku. Wpływy z kin i reklam w sieci mają zwiększyć się – odpowiednio – o 13 proc. i 15 proc., natomiast wpływy z reklam prasowych skurczą się o 5 proc. Na telewizję, której Agora nie posiada, przypada połowa wszystkich wpływów na polskim rynku reklamowym.

Spółka, do której należy także radio, biznes reklamy zewnętrznej (outdoorj) i biznes internetowy, zapowiedziała, że w 2011 roku może dokonać kolejnych akwizycji w celu dywersyfikacji wpływów.