Luksemburski operator satelitarny chce zwiększyć liczbę klientów internetu z satelity i współpracować z sieciami komórkowymi.
SES Astra to operator z satelitarny, którego największymi klientami w Polsce są TVP i TV Trwam. Nadają oni programy przez satelity Astry. Za ich pośrednictwem operator oferuje też dostęp do sieci o prędkości od 256 do 4 Mb/s. W Polsce usługę tę sprzedają TP, NASK i niemiecki operator StarDSL. Ma ona charakter niszowy – w całej Europie kupiło ją 65 tys. klientów, z czego kilka tysięcy w Polsce. Usługa sprawdza się tam, gdzie nie docierają operatorzy kablowi czy komórkowi. – Ciągle otrzymujemy zapytania od kolejnych partnerów zainteresowanych sprzedażą usługi w Polsce – mówi Martin Ornass-Kubacki, szef Astra CEE obejmującego 15 krajów regionu Europy Środkowej i Wschodniej.
Umowa Astry z TVP ważna jest do 2014 r., z TV Trwam pod koniec 2010 r. przedłużona została na 5 lat. Na odebranie kontraktów TVN i Polsatu francuskiemu Eutelsatowi szanse są niewielkie. Ale Astra chce wzmacniać pozycję w Polsce, oferując usługi np. operatorom komórkowym. – W krajach ościennych to się dzieje. W Czechach T-Mobile wprowadził z nami usługę platformy satelitarnej – mówi Martin Kubacki. Oznacza to, że operator sprzedaje też dekodery z dostępem do telewizji satelitarnej.
W Polsce Deutsche Telekom szykuje się do rebrandingu Ery na T-Mobile, a szef Ery Miroslav Rakowski podkreślał, że chce rozwijać usługi telewizyjne.
W tym roku Astra chce pozyskać w regionie kolejnych klientów. Kubacki mówi o platformie satelitarnej w Albanii i trzech kolejnych w krajach CEE.