Spotify, internetowy serwis pozwalający na słuchanie muzyki w zamian za opłaty, to gwiazda globalnych mediów. Specjaliści okrzyknęli go nadzieją branży muzycznej. Tymczasem mało kto wie, że Polacy stworzyli równie nowatorski projekt - ShareTheMusic.com.
Nazywa się ShareTheMusic.com i działa od roku. Jednym z założycieli jest Tomasz Szladowski, który wcześniej tworzył sklep z e-muzyką Iplay.pl. Osoby zarejestrowane w serwisie mogą za darmo słuchać muzyki z serwerów innych użytkowników. Po roku najwięcej regularnych słuchaczy pochodzi z Brazylii, Meksyku, Argentyny, USA, a także z Polski.
Nic dziwnego, że do Szladowskiego już zapukali inwestorzy m.in. z USA i Wielkiej Brytanii. Szladowski przyznaje, że do transakcji może dojść w najbliższych tygodniach.
ShareTheMusic.com robi zawrotną karierę, choć nie ma szans na taki rozgłos jak Spotify, w którego zainwestował Sean Parker, udziałowiec Facebooka, a kiedyś współtwórca Napstera – serwisu uważanego za zabójcę branży fonograficznej.
Muzyki w Spotify słucha 10 mln osób, z czego 500 tys. płaci co najmniej 7,96 euro miesięcznie za ofertę premium. Serwis wciąż nie może jednak wejść do USA, bo nie ma umów z wytwórniami. ShareTheMusic.com w USA już jest, a po pozyskaniu inwestorów i rozbudowie serwisu też będzie chciał zarabiać na sprzedaży muzyki w sieci. – Wstępne rozmowy z wytwórniami mamy już za sobą, mamy też pewne pomysły, jak to robić – zapowiada Tomasz Szladowski.