Inteligo, bank internetowy należący do PKO BP, to kolejny gracz, który odświeża swoją ofertę. Wcześniej zrobił to już Getin Noble Bank.
Inteligo do końca 2012 roku chce pozyskać milion nowych klientów (teraz ma ich 650 tys.). Ma też chrapkę na zgarnięcie sporej puli depozytów. Plan bowiem zakłada, że ich wartość w tym czasie zwiększy się z 2,9 mld zł do 9,3 mld zł. Inteligo chce też być silnym graczem na rynku kart kredytowych i pożyczek gotówkowych. Zakłada, że wyda w ciągu dwóch lat 300 tys. plastików i udzieli 165 tys. gotówek.
– Rozwój Inteligo to jeden z elementów naszej strategii. Zakłada ona, że do 2013 roku staniemy się silnym graczem w tym segmencie – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego, do którego należy Inteligo.
Bank rzuca wyzwanie takim graczom, jak Getin, Alior, MultiBank czy mBank, bowiem to z nimi chce się bić o nowych klientów. Chodzi głównie o młodych ludzi, którzy niedługo wejdą na rynek i będę decydowali, któremu bankowi powierzyć swoje finanse.
– Szacunki mówią, że w ciągu najbliższych lat na rynku pojawi się 8,6 mln nowych klientów. To głównie młodzi ludzie, którzy będą zakładać swoje pierwsze konta. Na ich pozyskaniu będzie nam najbardziej zależało – mówi Wojciech Papierak odpowiedzialny w PKO BP za bankowość detaliczną.
Dlatego Inteligo stawia przede wszystkim na innowacje, ale nie tylko. Od poniedziałku w nowej ofercie można znaleźć darmowe konto internetowe. Wcześniej rachunek kosztował 5 zł. Do nowego ROR wprowadzono też wiele dodatkowych produktów i funkcjonalności, m.in. kartę płatniczą, która na życzenie klienta łączy funkcje karty debetowej i kredytowej. Klient nie zapłaci za nią, pod warunkiem że suma transakcji bezgotówkowych wykonanych za jej pomocą wyniesie co najmniej 100 zł. Poza tym bank wprowadził rozwiązanie podobne do funkcjonującego w mBanku, czyli abonament, po którego opłaceniu można będzie wypłacać pieniądze ze wszystkich bankomatów na całym świecie za darmo. Tyle że klienci mBanku zapłacą za niego 5 zł, a Inteligo 4 zł.
Propozycje Inteligo potwierdzają tylko, że w bankowości internetowej zaostrza się konkurencja. Niedawno nowy projekt banku w sieci uruchomił Getin Noble Bank. Do wejścia do Polski przymierza się także Zuno Bank należący do Raiffeisena.