Microsoft zaprezentował Windows Phone 7, próbując w ten sposób wedrzeć się na lukratywny rynek smartphonów. Dotychczas koncern nie potrafił stworzyć wiarygodnego wyzwania dla konkurencyjnych systemów operacyjnych Apple’a Google’a, Research In Morion i Nokii.

Operatorzy telefonii komórkowej prognozują, że udział smartphonów w całym rynku wzrośnie do 70 proc. w ciągu trzech lat. Microsoft twierdzi, iż przebudował interfejs od podstaw, dzięki czemu jego system będzie bardziej przyjazny dla użytkownika.

Poprzednie wersje systemu operacyjnego Microsoftu dla telefonii mobilnej nie zdołały wywrzeć wrażenia na klientach, a ich ograniczona funkcjonalność oraz brak aplikacji wzbogacających użytkowanie telefonów prowadziły w efekcie do spadku udziału w rynku.

Podczas gdy rynkowym liderem jest wciąż system operacyjny Symbian fińskiej Nokii, amerykański Apple błyskawicznie zwiększa swój udział z iPhone’ami, zaś telefony stosujące oprogramowanie Android Google’a mają wkrótce wyprzedzić Apple’a.

Sukces Microsoftu będzie zależał od tego, czy jego nowy system operacyjny potrafi pokonać rywali pod względem użytkowności.

Oprogramowanie zostanie włączone do produktów sprawdzonych partnerów, jak HTC, Samsung i LG – trzech producentów telefonów, którzy mają doświadczenie z wytwarzaniu aparatów z platformą mobilną Windows.