Samsung włączył się do batalii o tablety komputerowe, prezentując na berlińskich targach elektroniki użytkowej swój najnowszy produkt, Galaxy Tab.

Koreański tablet wykorzystuje system operacyjny Google’a Android i ma pojemność 16 lub 32 gigabajtów z możliwością powiększenia jej o dalsze 32 GB. Jest mniejszy i lżejszy od głównego rywala iPada – waży 380 gram oraz posiada ekran o przekroju 18 cm (7 inchów).

Koncern Vodafone ogłosił, że zajmie się dystrybucją urządzenia na europejskich rynkach; na Wyspach Brytyjskich tablet pojawi się w październiku. Tablet może łączyć się z sieciami 3G oraz za pośrednictwem Wi-Fi i Bleutooth.

Do przeglądania książek w sieci urządzenie wykorzystuje czytelniczą centralę Samsunga – Reader’s Hub, a do sięgania po muzykę i wideo służy Media Hub południowokoreańskiego koncernu. Tablet może przesyłać kontent do oglądania w TV.

Samusng określił swój nowy produkt, jako „pierwszy z serii tabletów”, sugerując, że wkrótce pojawią się kolejne modele.

Analitycy amerykańskiej firmy CCS Insight, wyspecjalizowanej w rynku telefonii komórkowej i technologii bezprzewodowej twierdzą, że Samsung wkroczył do rywalizacji na rynku tabletów z „atrakcyjnym produktem i silną ofertą serwisową”. Podkreślają jednak, że wobec rosnącej liczby konkurentów, rozstrzygające znaczenie będzie miała cena tabletu.

Tablet Galaxy Tab od Samsunga. Fot. PAP/EPA/WOLFGANG KUMM / Forsal.pl