Walka o klientów mobilnego internetu w tym roku jeszcze się zaostrzy. Można liczyć na szybsze usługi. Jednak ceny nie będą spadać.
Klienci planujący w tym roku zakup oferty mobilnego internetu na pewno będą mieli w czym wybierać. O ich pieniądze powalczą nie tylko sieci komórkowe – Orange, Plus, Play i Era – ale również coraz więcej operatorów płatnej telewizji.
Ze swoimi ofertami są już na rynku Cyfrowy Polsat, Aster i Multimedia, a za chwilę dołączą kolejni: na przełomie II i III kwartału wielkopolska Inea, w tym roku także Vectra. Jej prezes Tomasz Żurański, powiedział DGP, że najpierw wprowadzi usługę przesyłu danych.
– Rozmawiamy z dwoma operatorami i spośród nich wybierzemy partnera – dodał.
Wejście z usługą rozważa też lider rynku kablowego UPC Polska.
– Obecnie staramy się opracować strategię, która będzie pasować do naszego modelu biznesowego – mówi Simon Boyd, prezes UPC Polska.
Wysyp ofert kolejnych graczy to efekt stale rosnącego popytu klientów, nakręcanego przez tanie laptopy i nowoczesne komórki.
– Rynek jeszcze się nie nasycił – podkreśla Marcin Gruszka, rzecznik Play.
Potwierdzają to dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej za ubiegły rok: z internetu mobilnego korzystało 15,7 proc. klientów prywatnych. Zdaniem operatorów, na tle krajów UE to jednak dobry wynik.
– Pod względem penetracji mobilnego internetu jesteśmy powyżej średniej europejskiej – podkreśla Piotr Chołuj, odpowiedzialny za Plusa w Polkomtelu.
A liczba użytkowników będzie rosła, bo dla sieci komórkowych to nowe źródło przychodów. Dla kablówek czy telewizji cyfrowych zaś jest to głównie sposób budowania lojalności klientów. Wszyscy planują w tym roku rozwój swoich ofert.

Więcej informacji: Operatorzy zaostrzają konkurencję na rynku mobilnego internetu, jednak ceny usług nie spadną.