Do końca roku drogowcy chcą rozstrzygnąć ostatnie przetargi na ułożenie autostrad zaplanowanych w rządowym planie budowy dróg do 2012 roku. Firmy powalczą o zamówienia warte przeszło 14 mld zł.
Do końca czerwca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce podpisać umowy z wykonawcami czterech odcinków 90-km autostrady A1 z Torunia do Strykowa pod Łodzią. W szranki chcą stanąć m.in. przedsiębiorstwa budowlane z Turcji, Chin, Indii, a nawet Białorusi.
Z kolei jesienią powinniśmy poznać firmy, które wybudują 180 km autostrady ze Strykowa na Śląsk. Ponieważ w spadku po hiszpańskim koncesjonariuszu, któremu nie udało się zebrać funduszy do zrealizowania inwestycji, drogowcy otrzymali projekt budowlany, zaraz po podpisaniu kontraktów firmy wejdą na plac budowy podzielony najprawdopodobniej na dziewięć odcinków.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na ten rok planuje także rozstrzygnięcie ciągnącego się od czerwca 2009 roku przetargu na budowę ponad 70 km drugiej nitki autostrady A18 od trasy A4 do granicy z Niemcami w Olszynach. Skąd ten poślizg? Poprawek wymaga decyzja środowiskowa. W wakacje ma być także znana firma, która dokończy rozgrzebaną przez Alpine Bau budowę 18,3-km odcinka autostrady A1 ze Świerklan do Gorzyczek na granicy z Czechami. Jest już znany termin rozpoczęcia przetargu: 1 kwietnia.
W sumie firmy powalczą w tym roku o 18 kontraktów o szacunkowej wartości przeszło 14 mld zł.

Zobacz pełną treść: Latem ruszy budowa autostrady A2 do Warszawy