Boom mobilnego internetu spowoduje, że szybko będzie rosła sprzedaż przenośnych urządzeń umożliwiających korzystanie z sieci.

Według firmy badawczej ABI Research w 2009 roku na całym świecie nabywców znalazło 1,2 mld mobilnych urządzeń takich jak telefony komórkowe, tablety (laptop w formie dotykowego ekranu), netbooki czy czytniki do e-książek i e-prasy. W 2014 roku sprzedaż ma wzrosnąć do 2,25 mld sztuk.

O ile w tym roku na telefony komórkowe przypadnie ponad 90 proc. rynku mobilnych urządzeń, to wkrótce ten udział spadnie.

ABI ocenia, że w najbliższych pięciu latach rynek telefonów komórkowych będzie rósł średnio o 4 proc., rynek modemów umożliwiających bezprzewodowy dostęp do internetu będzie się zwiększał średnio o 40 proc. rocznie, a netbooków, MID i tabletów o 67 proc.

Według analityków banku Morgan Stanley w 2013 roku nabywców znajdą 63 mln netbooków (w 2009 roku – 43 mln) i 49 mln tabletów (w 2009 roku – 2 mln) oraz 656 mln smartphone’ów (w 2009 roku – 131 mln). Według Morgan Stanley w 2020 roku będzie działało ponad 10 mld urządzeń z mobilnym dostępem do internetu.

Więcej