Polskie biura podróży szukają nowych sposobów na przyciągnięcie klientów. Jednym z nich ma być zwiększenie w ofercie liczby wycieczek objazdowych.
– Klienci coraz bardziej stawiają na aktywny wypoczynek. W tym roku odnotowaliśmy kilkuprocentowy wzrost zainteresowania tą formą spędzania wakacji – mówi Magda Plutecka-Dydoń z Neckermanna.
Potwierdzają to inne biura, które deklarują wzrosty sprzedaży wycieczek objazdowych na poziomie od 5 do 10 proc.
Dlaczego Polacy coraz chętniej wybierają wycieczki objazdowe? Wpływ na to mają 10–20-proc. spadki cen. Np. Hiszpanię dziś można zwiedzić już za około 2,5 tys. zł od osoby.
Zdaniem Magdy Pluteckiej-Dydoń, o rosnącej popularności aktywnego wypoczynku świadczy też zainteresowanie wycieczkami oferowanymi na miejscu przez rezydentów.
– Z naszych obserwacji wynika, że Polacy korzystają z nich dużo częściej niż inni nasi klienci – zauważa.
Dlatego w nadchodzącym sezonie lato 2010 roku katalogi biur podróży będą proponowały bogatszą ofertę wycieczek objazdowych. Szczególnie samolotowych, na które zapotrzebowanie wyraźnie rośnie.
– Co roku jest to co najmniej 10-proc. wzrost – zauważa Remigiusz Talarek, wiceprezes Rainbow Tours.
Jak dodaje, wśród samolotowych nowości objazdowych w nadchodzącym sezonie letnim w ofercie biura znajdą się Hiszpania i Maroko, Chiny czy Peloponez.
Wśród nowych propozycji autokarowych będą Czeski humor i Austro-Węgierskie smaczki, W drodze na Istrię oraz Włochy i Sycylia – szlakiem pomarańczy.
W Neckermannie nowością będzie wycieczka po Maroku oraz Turcji – Kapadocja i Wybrzeże Licyjskie. Oprócz tego biuro zaproponuje 11 tras w krajach egzotycznych, wiodących przez Kubę, Meksyk, Wenezuelę, Jamajkę, Kenię, Sri Lankę i Indie.
Nowości w grupie wycieczek objazdowych przewiduje też Exim Tours.
Nowym sposobem wypoczynku, który chcą promować biura podróży, jest także formuła Fly & Driver. Klient ma zagwarantowany przelot samolotem do wybranego kraju, gdzie na miejscu czeka na niego samochód oraz zakwaterowanie w różnych hotelach.
– To daje możliwość zwiedzania na własną rękę i we własnym tempie. Pierwsze tego rodzaju oferty pojawiły się już w tym roku – wyjaśnia Andrzej Glapiak z EasyGo.pl & Wakacje.pl.
Na Fly & Driver stawia w nadchodzącym sezonie letnim Rainbow Tours. Wprowadza ją także Neckermann.