Pięciu operatorów kablowych i satelitarnych zapyta swoich klientów, czy i za ile byliby skłonni skorzystać z oferty telewizji w komórkach.
Pilotażowe testy mobilnej telewizji komórkowej zaczną się w listopadzie. Obejmą kilkaset osób. Będą to klienci operatorów kablowych Vectra i Inea oraz platform satelitarnych Cyfra +, Cyfrowy Polsat, a także operatora komórkowego CenterNet. Firmy te podpisały listy intencyjne w sprawie pilotażu z Info-TV-FM, operatorem mobilnej telewizji w Polsce. Dostarczy on wybranym klientom telefony komórkowe umożliwiające odbiór naziemnej telewizji mobilnej. Będą oni mogli oglądać 12 nadawanych obecnie programów, m.in. TVP, TVN, Polsat i Cyfrę+.
Testy, kończące się pod koniec stycznia, odpowiedzieć mają na pytanie: gdyby usługa pojawiła się na rynku, czy klienci byliby gotowi za nią zapłacić, a jeśli tak – to ile. Od tego zależy przyszłość naziemnej telewizji w komórkach.
– To przełomowe badanie dla tego projektu – przyznaje w rozmowie z DGP Albert Kuźmicz, prezes Magna Polonia, funduszu inwestycyjnego, do którego należy spółka Info-TV-FM.
Choć nie ujawnia żadnych kwot, spółka wydała już prawdopodobnie kilkadziesiąt milionów złotych na budowę nadajników, jednak wciąż nie przynosi przychodów. Ponieważ jest operatorem hurtowym, usługę muszą sprzedawać klientom inne firmy, np. czterej operatorzy komórkowi: P4, Centertel, Polkomtel i PTC.

Więcej informacji: Los telewizji w komórkach jest w rękach kablówek i platform satelitarnych.