Tylko "Gazeta Prawna" i "Super Express" poprawiły sprzedaż w lipcu br. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. GP zajęła też 7 miejsce w lipcowym rankingu najczęściej cytowanych mediów; wyprzedziliśmy m.in.: tygodniki: "Newsweek" i "Wprost", radia: Tok FM i RMF FM oraz dzienniki gospodarcze: "Puls Biznesu" i "Parkiet".
Jak wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów najczęściej cytowanym medium w lipcu br. był "Dziennik". "Gazeta Prawna" zajęła 7 miejsce w lipcowym rankingu.
Na „Dziennik” powoływano się 1507 razy, głównie dzięki ujawnieniu fragmentów rozmowy prezydenta Lecha Kaczyńskiego z ministrem Radosławem Sikorskim i publikacjom na temat polskiej polityki i ratyfikacji traktatu lizbońskiego.
Na kolejnych miejscach znalazły się: „Rzeczpospolita” (1241 cytatów), „Gazeta Wyborcza” (cytowana 666 razy), TVN 24 (387 cytatów), „Polska” (275), Onet.pl (210), „Gazeta Prawna” (177), „Newsweek Polska” (145), „Wprost” (143), Tok FM (135), Program I Polskiego Radia (110), RMF FM (99), Radio Zet (89), „Puls Biznesu” (83), „Gazeta Giełdy Parkiet” (81).
"Gazeta Prawna" poprawiła sprzedaż
Tylko „Gazeta Prawna” i „Super Express” poprawiły sprzedaż w lipcu br. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (rozpowszechnianie płatne razem).
Liderem pozostaje „Fakt” (Axel Springer Polska), którego rozpowszechnianie płatne razem w lipcu br. wyniosło 491 797 egz. To o 3,89 proc. mniej, niż w tym samym miesiącu ub.r. Drugie miejsce zajmuje „Gazeta Wyborcza” (Agora SA) z wynikiem 386 450 egz. (spadek o 8,81 proc.). Na trzecim miejscu znajduje się „Super Express” (Murator SA) – 200 109 egz. (wzrost o 1,15 proc.).
Kolejne miejsca zajmują: „Dziennik” (Axel Springer Polska) – 151 597 egz. (spadek o 16,6 proc.), „Rzeczpospolita” (Presspublica) – 150 891 egz. (spadek o 6,21 proc.), „Przegląd Sportowy” (Axel Springer Polska) – 67 351 egz. (spadek o 14,24 proc.), „Gazeta Prawna” (Infor Biznes) – 66 480 egz. (wzrost o 1,02 proc.).
Spadek sprzedaży "Pulsu Biznesu" i "Parkietu"
„Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) – sprzedał 21 490 egz. (spadek o 11,86 proc.), „Gazeta Giełdy Parkiet” – 11 260 egz. (spadek o 5,4 proc.).
Po dodaniu średniego rozpowszechniania płatnego razem wszystkich dzienników Polskapresse objętych tytułem „Polska” (projekt istnieje od października ub.r.) ich rozpowszechnianie płatne razem w lipcu br. wyniosło 311 942 egz.
TS/Presserwis